۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 55262534

تا به حال مطالب زیادی در مورد جوش شیرین و امتیازات این ماده شگفت انگیز شنیده اید. جوش شیرین یک ماده است که هم در غذا و هم در مصارف دیگر قابل استفاده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. ما در اینجا شما را با این امتیازات آشنا میکنیم.

جوش شیرین را دست کم نگیرید!

به گزارش سلام نو، تا به حال مطالب زیادی در مورد جوش شیرین و امتیازات این ماده شگفت انگیز شنیده اید. جوش شیرین یک ماده است که هم در غذا و هم در مصارف دیگر قابل استفاده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. ما در اینجا شما را با این امتیازات آشنا میکنیم.

درمان گزش حشرات

شاید این موضوع را ندانید، اما بیشتر کرم های رفع خارش و التهاب گزش که در داروخانه ها فروخته میشود در واقع حاوی بی کربنات سدیم است که همان جوش شیرین است. چرا به جای صرف هزینه اضافی برای کرم ها، خودتان آن را آماده نکنید؟ خمیر درست شده از جوش شیرین و آب را روی مناطق آسیب دیده بمالید. توصیه نمی شود زیاد یا چند بار در روز استفاده شود.

پاک کننده قابلمه و ظروف

قابلمههای با کیفیت خوب میتوانند سالها برای شما کار کنند، اما مهم است که آنها را به خوبی حفظ کنید. همه ما لحظه ای را تجربه کردهایم که به طور تصادفی تابه ای را سوزانده ایم و آثار سیاهی روی آن مانده است. مقداری جوش شیرین را با آب بجوشانید و از آن برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.

پاک کننده کفش

هیچ چیز بدتر از این نیست که کفش ها بوی نامطبوع بدهند و راهی جز کنار گذاشتن آنها نداشته باشید. راه حل کاملا ساده است: یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک پارچه قرار دهید، پارچه را دور جوش شیرین بچرخانید تا از ریختن آن در همه جا جلوگیری کند و آن را در کفش خود قرار دهید. بگذارید چند روز بماند.

حل مشکلات سوزش معده

آیا اغلب با دل درد و سوزش معده دست و پنجه نرم میکنید؟یک درمان خانگی ساده برای سوزش معده شامل مخلوط کردن یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب است. تقریباً فوری تسکین مییابد، زیرا جوش شیرین یک ضد اسید طبیعی است.

به طور بالقوه با سرطان مبارزه کنید

در حالی که به هیچ وجه جوش شیرین به تنهایی درمانی برای سرطان نیست، تحقیقات نشان داده است که مصرف جوش شیرین میتواند در کنار سایر روش های درمانی پزشکی به مبارزه با سرطان کمک کند.

املت کامل

ممکن است تهیه املت کامل یک کار ساده به نظر برسد، اما هر آشپز میداند که املت کامل یک تکنیک خوب و برخی اسرار را میطلبد. یکی از این اسرار افزودن نصف قاشق چای خوری جوش شیرین برای کمک به ایجاد بافت کرکی است که همه ما دوست داریم. ترفندی که شما را بهترین آشپز نشان میدهد!

رفع انسداد لوله های فاضلاب

انسداد لوله های فاضلاب بدترین حالت را به وجود میآورند. اگر روزهای ابتدایی پروژه های علمی در مدرسه را به یاد بیاورید، مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه باعث فوران و واکنش شیمیایی میشود. ما میتوانیم از همین واکنش شیمیایی برای رفع انسداد مجاری تخلیه سرسخت در کمترین زمان استفاده کنیم.

دفع بوی بد زباله

دفع زباله یکی از بزرگترین اختراعات بشر است. با این حال، نکته منفی تأسف برانگیز این است که ضایعات جمع شده مواد غذایی اغلب شروع به ایجاد بوی نامطبوع میکنند. با شستشوی محلول دفع زباله با آب و سپس افزودن جوش شیرین با کمی آب، این مشکل به راحتی قابل رفع است. بعد از 10 دقیقه، حدود یک فنجان سرکه بریزید و سپس آبکشی کنید.

سفید کردن دندانهای زرد

آیا می خواهید دندان های خود را سفید کنید ؟ یک راه حل ساده در خانه را امتحان کنید. یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و یک خمیر ایجاد کنید. دندان های خود را مانند معمول مسواک بزنید. این کار را برای چند روز مستقیم انجام دهید و متوجه نتایج چشمگیری خواهید شد.

گلو درد

گلودرد هر چند وقت یکبار به سراغمان میآید. برای یک درمان آسان در خانه، میتوانید جوش شیرین را در آب مخلوط کرده و محلول را غرغره کنید. این به تسکین درد کمک میکند و شما میتوانید این روند را تا زمانی که گلودرد کاملا برطرف شود تکرار کنید.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید