محمد رضا عارف پس از انداختن رای خود به صندوق رای حسینیه جماران در جمع خبرنگاران حضور یافت.

از شورای نگهبان گله داریم/ برخی علاقه مند هستند نظام و جمهوریت را به سمت یکدستی ببرند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد رضا عارف پس از انداختن رای خود به صندوق رای حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای. خوشبختانه مردم علیرغم گلایه هایی که دارند پای صندوق رای حاضر می شوند.

وی افزود: نگرانی هایی که بخشی از جامعه دارند این است که برخی علاقه مند هستند نظام و جمهوریت را به سمت یکدستی ببرند که امیدوارم با حضور جبهه مردم آنها حرف آخر را بزنند و انتخابات در راستای منویات مردم و امام برگزار شود.

عارف ادامه داد: مردم صاحب انتخاب هستند و در چهارچوب قانون اساسی باید سیاست های انتخابات پیاده شود و مردم از طریق  رای در صندوق حرف خود را بزنند، اما این دفعه به دلیل گلایه هایی از گذشته احساس شان این است که بخشی از جامعه نماینده‌ای در صندوق ندارند. امیدوارم این موضوع در فضای بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و پرونده این قبیل شکست ها بسته شود تا مردم با نگاه مثبتی پای صندوق رای حاضر شوند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از اصلاح طلبان قصد شرکت در این دوره از انتخابات را ندارند، گفت: چرا مسئله را جناحی کنید، برخی از اصلاح طلبان غلط است، یک جریان اصلی انقلابی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان گلایه هایی دارند و دغدغه دارند، طبیعتاً بخش هایی از جامعه نمایندگانی از خود نمی بینند.

وی همچنین گفت: به طور مثال در جریان انتخابات یک نهاد اجماع ساز به راه می‌افتد و نه نفری که توسط این نهاد معرفی می شود ردصلاحیت می شوند که در این صورت نمی توان انتظار حضور حداکثری را شاهد بود، امیدواریم مردم علیرغم گلایه ها و مشکلات حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

عارف در خصوص عملکرد شورای نگهبان قبل از انتخابات گفت: واقعا از نهاد های نظارتی که در راس آنها شورای نگهبان قرار دارد گله داریم، این اتفاقات اولین بار نبود. امیدواریم با تذکرات داده شده و فرمایشات رهبری این رفتار ها آخرین بار باشد و به مر قانون عمل شود و اجازه دهند افرادی که شرایط حداکثری دارند خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

مردم علی‌رغم گلایه ها و مشکلات، حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید