سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: غیر از سه کشور، در تمامی کشورهای هدف و کشورهایی که ایرانیان در آنجا حضور دارند تمهیدات لازم برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

 خبرسازی‌ها درباره برگزاری انتخابات خارج از کشور درست نیست / در ۲۴ نقطه آمریکا صندوق رأی داریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سعید خطیب‌زاده درخصوص اخباری که درباره برگزاری انتخابات در سایر کشورها گفت: حجم اخبار جعلی و خبرسازی‌های نادرست درخصوص برگزاری انتخابات در خارج از کشور زیاد شده و بسیاری از آنها جعلی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعایی مبنی بر اینکه سایت سفارت ایران در آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد برگزاری انتخابات ندارد، اظهار کرد: از چند روز قبل اطلاعات مورد نیاز در سایت وجود دارد. ضمن اینکه در ترکیه برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته در هفت حوزه صندوق اخذ رأی داریم که هیچ‌وقت به این تعداد نبوده است.

خطیب‌زاده عنوان کرد: ادعای دیگری مبنی بر اینکه ایران در آمریکا صندوق رأی ندارد،گفت: این ادعا هم درست نیست. به رغم اینکه ما با آمریکا رابطه سیاسی نداریم اما در ۲۴ نقطه این کشور صندوق رأی داریم.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته در برخی کشورهای اروپایی و حتی آسیای دور چند ماه طول کشیده تا سفرای ما با یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای متعدد اجازه تعبیه یک یا دو صندوق رأی را با رعایت پروتکل‌های کشور میزبان انجام داده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: واقعاً‌ این دوره از انتخابات همه این صندوق‌ها با سختی در کشورهای مختلف تعبیه شده که واقعاً یک رکورد است و ما توانسته‌ایم به غیر از سه کشور، در تمامی کشورهای هدف و کشورهایی که تراکم حضور ایرانیان زیاد بوده، آماده برگزاری انتخابات شویم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: یک نکته هم گفته شده در این خصوص که برخی شهروندان مثلاً باید چند صدکیلومتر سفر کنند تا به یک صندوق رأی برسند. این هم چیز جدیدی نیست. کسانی که در خارج بوده‌اند می‌دانند مثل ایران نیست که در هر مسجد و مدرسه‌ای بتوان رای داد.
وی افزوو:  معمولاً انتخابات در شهرهایی برگزار می‌شود که تراکم حضور ایرانیان زیاد است.

وی ادامه داد: این دوره به خاطر موضوعات کرونایی، دولت‌های میزبان در یک یا دو نقطه اجازه دادند و در برخی از کشورها مثل انگلستان که شرایط کرونایی بهتر است ما در ۱۱ نقطه یعنی ۵ صندوق در لندن و ۶ صندوق در کل انگلستان خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در برخی از کشورها که روابط بهتری با آنها داریم و حضور ایرانیان در آن کشورها پررنگ‌تر است، دو، سه یا چهار صندوق و حتی تا هفت صندوق رأی داریم.
به گفته خطیب زاده مجموعاً ۲۳۴ صندوق اخذ رأی در بحث انتخابات ریاست جمهوری ایران در کل تعبیه شده است که واقعاً در این فضای کرونایی بی‌نظیر است. بسیاری از کشورها فقط برای ما این استثنا را برای برگزاری انتخابات در کشور خودشان قائل شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید