در هند اگر شام دعوت شدید، خوب است پانزده تا ۳۰ دقیقه دیرتر از موعد بروید، زیرا هندی‌ها این تاخیر را دوست دارند و برایشان جذاب است.

 عادات عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف دنیا

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، آیا فکر می‌کنید بادگلو زدن بعد از غذا کار بی‌ادبانه‌ای است؟ شاید این کار از نظر شما مودبانه نباشد، اما در آداب و رسوم و فرهنگ برخی کشورها حرکتی محبوب و جذاب است.

چین و تایوان بادگلو زدن و ملچ ملوچ دوست دارند

در چین و تایوان بادگلو زدن یکی از روش‌های سپاسگزاری از آشپز است و این معنی را می‌دهد: من غذایی که پخته‌ای را دوست داشتم.

در برخی فرهنگ‌های دنیا ملچ ملوچ ، هورت کشیدن و ... در وقت غذا خوردن یک جور تعارف و پسندیدن دستپخت میزبان است.

دیر رسیدن به وعده شام در هند، از جذابیت‌هاست

در هند اگر شام دعوت شدید، خوب است پانزده تا ۳۰ دقیقه دیرتر از موعد بروید، زیرا هندی‌ها این تاخیر را دوست دارند و برایشان جذاب است.

چرا؟ چون بر خلاف غربی‌ها، مردم هند روابط اجتماعی و کیفیت آن را بر آن‌تایم بودن ترجیح می‌دهند. به عبارتی دیگر شعارشان این است: معاشرت و مهربانی از آن‌تایم بودن مهمتر است.

در فرانسه دنگی حساب کردن صورتحساب کار زشتی است

اگر در فرانسه با دوستانتان به رستوران رفتید یا همه هزینه را خودتان یکجا بپردازید یا نپردازید. دنگی حساب کردن کار زشتی بین فرانسوی‌ها به شمار می‌رود. 

غذا دادن با دست به دیگری برای تقویت روابط اجتماعی در اتیوپی

با وجود اینکه چنین حرکتی در برخی کشورها ناپسند است اما در کشور اتیوپی میزبان با دست در دهان میهمان غذا میگذارد و این نشانه مهمان نوازی است.

این رسم که به آن جرشه می‌گویند برای ایجاد روابط گرم مبتنی بر اعتماد و تقویت روابط اجتماعی بین مهمانان ضیافت است.

تشکر نکردن از میزبان بابت غذا، اصلا کار بی‌ادبانه‌ای نیست

در هند تشکر کردن از میزبان بابت سفره شامی که انداخته کار زشتی تلقی می‌شود. بلکه با جای این کار باید او را به شام دعوت کنید تا مراتب شکر و سپاسگزاری خود را به جا آورید.

همه غذای داخل بشقاب را نخورید، چون فکر می‌کنند هنوز گرسنه‌اید

در شماری از کشورهای آسیایی تا ته خوردن غذای داخل بشقاب یعنی شما هنوز گرسنه‌اید. و میزبان دوباره بشقاب شما را پر می‌کند. پس اگر در کشورهای شرق آسیا مهمانی دعوت شدید بشقاب را تا آخر نخورید.

قسم خوردن قبل از خوردن مرغ خوش شانسی می‌آورد؟

یکی از عجیب ترین آداب معاشرت غذایی در طول تاریخ و در فرانسه در قرون وسطی گسترش یافت. مردم قبل از خوردن مرغ قسم می‌خوردند. هیچ کس نمی تواند دلیل دقیق آن را حدس بزند؛  اما اعتقاد بر این است که نوعی خوش شانسی می‌آورد!

بازی کردن با غذا در آلمان یک نشانه است

این حرکت در آلمان نشانه کیفیت غذا است. در آلمان، برش سیب زمینی با چاقو در ابتدای سرو غذا به این معناست که شما به میزبان نشان می‌دهید که پخته یا نپخته است. البته بهتر است این کار را با چنگال انجام دهید و نه به روش معمول. و همانطور که کارشناسان آداب و معاشرت می گویند، اگر غذای کشوری را رد می کنید، گویی فرهنگ آن را رد کرده‌اید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید