عباس عراقچی،ر ییس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه‌ای گفت: مذاکرات بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده است.

به توافق نزدیک شده‌ایم / پیشرفت خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است

رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه‌ای گفت که این مذاکرات بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده است، اما همچنان موضوعات اساسی وجود دارد که در خصوص آن مذاکره خواهد شد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «عباس عراقچی» رئیس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین به شبکه الجزیره گفت که به فضل رفتار ایران بوده که توافق هسته‌ای همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

او در خصوص روند مذاکرات گفت: «پیشرفت خوب و ملموسی در موضوعات مختلف در مذاکرات وین حاصل کرده‌ایم. معتقدیم که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده‌ایم، اما هنوز برخی موضوعات اساسی وجود دارد که باید در خصوص آن‌ها مذاکره کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی تأکید کرد که همه طرف‌ها باید اقدامات سختی را در پیش بگیرند و ایران این تصمیم دشوار را پیش از این گرفته و علی‌رغم خروج آمریکا از توافق، به آن پایبند مانده است و اگر اکنون توافق هسته‌ای به حیات خود ادامه می‌دهد، این به فضل رفتار ایران بوده است.

عراقچی افزود: «طرف‌های مذاکره کننده باید بدانند که ایران قربانی شده و واشنگتن باید مسیری که پیش از این در مذاکرات طی کرده را تصحیح کند. ایران در سال‌های گذشته به علت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای متحمل مشکلات بسیاری شد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید