رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد هیئت اسرائیلی تا پایان این هفته برای توافق آتش‌بس با حماس به مصر سفر خواهد کرد.

دولت بنت به دنبال توافق آتش‌بس با حماس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حالی که محافل اسرائیلی از ناکامی دولت جدید به ریاست «نفتالی بنت» در تحمیل معادله‌ای بازدارنده در تقابل با نوار غزه انتقاد می‌کردند، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد هیئت اسرائیلی تا پایان این هفته به مصر سفر خواهد کرد تا درباره فرصت دستیابی به توافق آتش‌بس جدید با حماس گفت‌وگو کند.

رادیو ارتش اسرئیل در گزارشی که امروز پخش کرده، گفته است: هیئت اسرائیلی که به قاهره سفر خواهد کرد، نماینده شورای امنیت داخلی است که وابسته به دیوان نخست‌وزیری به شمار می‌رود.

این رسانه اسرائیلی افزود: دولت بنت عملا به طرف مصری پیام داده است که آماده دستیابی به توافق آتش‌بس با حماس همانند توافقات به دست آمده در دولت نتانیاهو است.

رادیو ارتش اسرائیل ادامه داد: هیئت مذکور با طرف مصری درباره فرصت‌های دستیابی به تفاهم درخصوص سازوکار آتش‎بس و تضمین آن، مساله بازسازی نوار غزه و اسرای اسرائیلی نزد حماس رایزنی خواهد کرد، دولت جدید اسرائیل همچنان بر اجازه ندادن به فرایند بازسازی نوار غزه و عدم ورود مصالح به این منطقه بدون حل مشکل اسرای اسرائیلی اصرار دارد.

این رادیو اسرائیلی افزود: اختلاف مواضع میان حماس و اسرائیل درخصوص تبادل اسرا و ارتباط دادن آن به پروژه‌های بازسازی بسیار عمیق است اما هیئت اسرائیل این پیام را از طریق مصری‌ها به حماس منتقل خواهد کرد که تل‌آویو به دنبال افزایش تنش نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید