بستنی سرخ شده یک دسر و یا عصرانه بسیار خوش طعم است که توصیه می شود حتما تهیه کنید و از طعم جالب آن لذت ببرید، در گزارش زیر طرز تهیه بستنی سرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درست کردن بستنی سرخ شده خوشمزه

شاید فکر کنید که تهیه این دسر دشوار باشد ولی باید بگویم طرز تهیه آن بسیار راحت و ساده است.

بستنی سرخ شده طعم وانیل دارد و پوشش روی آن ترد و کرانچی است. می‮توانید آن را با خامه، عسل و گیلاس و انواع میوه های تازه در دسترس تان سرو کنید. تهیه و درست کردن این بستنی ۴ ساعت زمان می‮‮برد چون باید آن را در فریزر قرار دهید. می‮توانید آن را از قبل آماده کنید (اسکوپهای بستنی را آماده کرده با تخم مرغ و کورنفلکس بپوشانید) و هر زمان که خواستید سرو کنید سرخ کنید. از هر نوع کورن فلکس که در منزل دارید میتوانید برای این دستور استفاده کنید اگر در دسترس نبود از خرده بیسکویت استفاده کنید.

این دسر را می توانید به عنوان میان وعده ،عصرانه و یا برای میهمانی های بعد از شام سرو کنید.

مواد لازم

بستنی وانیلی: ۴۵۰ گرم
کورن‌فلکس صبحانه:۳ پیمانه
روغن: ۲ پیمانه
پودر نارگیل: ۱ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
دارچین آسیاب شده: ۱ قاشق چایخوری

مراحل


بستنی را با قاشق اسکوپ به شکل توپ در بیاورید که هر کدام به اندازه نیم پیمانه باشند. آنها را روی سینی قرار داده و برای حدود 1 ساعت فریز کنید تا کاملا سفت شوند.


در ظرف کم عمقی کورن فلکس و دارچین و پودر نارگیل (گردو، بادام، بادام زمینی یا بیسکوییت هر کدام که مایل هستید.) را نیز اضافه کنید.


در ظرف دیگری، سفیده های تخم مرغ (به‮جای 2 عدد تخم مرغ می‮توانید از 3 عدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید) را هم بزنید تا کف کنند.


توپ‮های بستنی را اول در سفیده تخم مرغ و بعد در مخلوط کورن فلاکس بغلتانید تا کاملاً پوشیده شوند. اگر لازم است این کار را تکرار کنید.


توپهای بستنی کاور شده با کورن فلکس و آجیل خردشده را حدود 3 ساعت فریز کنید تا کاملا سفت شوند.


در تابه ‮یا قابلمه‌ای کوچک مقدار زیادی روغن را حرارت دهید تا دمای آن به 091 درجه سانتی‮گراد برسد. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که توهای بستنی کاملا در آن غوطه‌ور شوند.


توپهای بستنی را از فریزر خارج کرده و بلافاصله بصوت تک تک داخل قابلمه پر از روغن داغ بیندازید و برای چند دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند.


روغن آنها را سریع با حوله کاغذی بگیرید و سروشان کنید.


در زمان سرو توپهای ترد و کرانچی را با قاشق بشکنید تا به بستنی کمی نرم شده برسید. /  غذالند

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید