بنابر اعلام مقامات وزارت بهداشت هند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور کاهش یافته و پس از ۷۱ روز از حدود ۹۰۰ هزار مبتلا در روز به ۶۷ هزار مورد در روز پنجشنبه رسیده است.

موارد ابتلا به کرونا در هند کاهش یافت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از «ایندین اکسپرس» نوشت: براساس اطلاعات و داده های به روز رسانی شده وزارت بهداشت هند، با ثبت ۶۷ هزار و ۲۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه، آمار کلی مبتلایان در این کشور به ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۱۳ نفر رسید. در همین روز تعداد ۲ هزار و ۳۳۰ تن جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که کاهشِ ۲.۷۸ درصدی موارد ابتلا به ویروس کرونا یعنی کم شدن  ۸۲۶ هزار و ۷۴۰ مورد روزانه، آمار مبتلایان را به کمترین میزان در ۷۱ روز گذشته رسانده است .

آمارهای جدید برای مقام های هندی و مردم این کشور ، اتفاق خوب در راستای مهار ویروس تلقی می شود که طی دو ماه گذشته روزانه هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد.

 وزارت بهداشت هند در این ارتباط اعلام کرده است که آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در هفته های گذشته ۳.۴۸ درصد بوده ، اما برای دهمین روز پیاپی این آمار به کمتر از ۵ درصد در روز رسیده است. 

همچنین آمار هفتگی نیز تا ۳.۹۹ درصد کاهش یافته است و شمار بهبودیافتگان برای سی و پنجمین روز پیاپی از شمار مبتلایان به ویروس پیشی گرفته است. 

چندی پیش گسترش ویروس کرونا در هند منجر به موج دوم این همه گیری در این کشور شد . بی اعتنایی به تمهیدات پیشگیرانه و بازگشایی بدون کنترل تمام بخش‌های جامعه، هند را با یکی از شدیدترین امواج کرونا در جهان مواجه ساخت. نارندرا مودی نخست وزیر هند آن را "طوفان" و کارشناسان این موج را "سونامی" توصیف کردند. 

در این میان  ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.  

بر پایه گزارش های خبری  در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا شرایط مشابهی بوجود آمده است و موارد ابتلا به صورت خوشه ای و با سرعت بالا رو به افزایش است. 

در بیشتر کشورهای آسیا و اقیانوسیه دولت‌ها قوانین سختگیرانه ای را برای مقابله با ویروس کرونا از جمله قوانین منع رفت و آمد، جلوگیری از تجمعات و تعطیلی  مشاغل را در کنار واکسیناسیون تنها راه برون رفت از این بحران می دانند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت تازه ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید- ۱۹) در سراسر جهان، ۱۷۷ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۵۵ مورد ابتلاست که از این میان ۳ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۶۶ نفر جان خود را از دست دادند و خوشبختانه ۱۶۱ میلیون و ۹۳۰هزار و ۱۹۸ نفر نیز بهبود یافتند. 

گفتنی است تا کنون  آمریکا، هند و برزیل به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید