وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: روز عید قربان ۲ یا ۳ پروژه بسیار بزرگ را افتتاح خواهیم کرد که در تاریخ بعد از انقلاب کشور این تعداد تخت و زیرساخت را نداشتیم.

خودکفایی در تولید واکسن کرونا را در دولت دوازدهم جشن خواهیم گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: به زودی با پیوستن چند مجموعه به مجموعه اصلی تولید واکسن کووید، خودکفایی در تولید واکسن را در دولت دوازدهم را جشن خواهیم گرفت.

سعید نمکی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: اکنون هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند استان‌های مرزی کمتر از مرکزنشینان از مراکز و تجهیزات بهداشتی کمتر برخوردا است. از همه مهم‌تر روز اولی که با کرونا آشنا شدیم ۲ آزمایشگاه مولکولی داشتیم که امروز به بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه در دورترین نقاط کشور حتی مرزهایی که قابل باور نبود نیز دایر شده است. اکنون نه برای تشخیص کووید بلکه برای تشخیص هیچ پدیده نوظهور دیگر مشکل نداریم.

وی افزود: پایان دولت تدبیر و امید به عنوان سال رکورد توسعه زیرساخت‌ها با تمام مشکلات ناشی از تحریم و با اندکی تاخیر حدود۱۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد.

نمکی تاکید کرد: امروز یک هزار و ۲۰۰ تخت در تهران و اکثر استان‌های کمتر برخوردار و شهرهای دورتر افتتاح خواهیم کرد. با یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی اعم از خانه بهداشت، مرکز بهداشتی درمانی، مرکز جامع سلامت در حاشیه شهرهای کمتر برخوردار در اقصی نقاط مملکت را به عنوان جشنواره توسعه و تکمیل زیرساخت‌های سلامت و پیشگیری در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

وی گفت: روز عید قربان ۲ یا ۳ پروژه بسیار بزرگ را افتتاح خواهیم کرد که در تاریخ بعد از انقلاب کشور این تعداد تخت و زیرساخت را نداشتیم.

نمکی گفت: امروز در اوج تنگناها و سختی‌ها به ۵ یا ۶ کشور دارای تکنولوژی ساخت واکسن کووید پیوسته‌ایم. آیندگان خواهند فهمید در این دولت در یک سال راه ۲۰ ساله را پیمودیم. این زیرساخت توانست کشور ایران را در مقابل دراز کردن دست مقابل بیگانگان بیمه کند، بیگانگانی که در اغلب اوقات ما را تنها گذاشتند.

وی گفت: امروز ۲ مجموعه و در هفته‌های اتی مجموعه‌های دیگر به این مجموعه واکسن می پیوندند و خودکفایی در تولید واکسن کووید در دولت دوازدهم اتفاق خواهد افتاد.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید