۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 55262288

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا و به دعوت مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به این کشور می‌رود.

سفر محمدجواد ظریف به ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از عزیمت دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

بنا به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف در این اجلاس پیرامون دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.
 
خطیب زاده همچنین افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و  وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفتگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

خاطرنشان می سازد مجمع دیپلماسی آنتالیا روز جمعه ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد.  

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمانهای بین المللی و منطقه ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می شود.

فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی های منطقه ای، همکاریهای منطقه ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفتگو  قرار خواهند گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید