با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: متاسفانه برخی گروه‌های سیاسی به دلیل توهم داشتن قدرت می‌خواهند خود را به مردم تحمیل کنند، اما مردم تحمیل را نمی‌پذیرند.

امروز نفس رای دادن مردم مهم‌تر از رای دادن به یک جناح خاص است /  برخی گروه‌های سیاسی با توهم داشتن قدرت می‌خواهند خود را به مردم تحمیل کنند / شورای شهر آینده از سلیقه‌های سیاسی مختلف تشکیل خواهد شد

سلام نو - سرویس سیاسی: روزها برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری به شمارش افتاده است و موعد انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر از همیشه نزدیک‌تر است، اما فضای جامعه آن طور که باید انتخاباتی نشده و حتی انتخاباتی مثل شورای شهر کمتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

حسن بیادیَ، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگو با «سلام نو» با تاکید بر اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: این انتخابات از جمله انتخابات‌های بسیار حساس ایران است چون از نظر سیاست داخلی و خارجی تحت فشار هستیم و مثل همیشه این حضور مردم است که می‌تواند صحنه را عوض و فشارهای مختلف را خنثی کند.

وی با اشاره به ناراضایتی جامعه گفت: مردم به خاطر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و فشار تحریم‌ها و نیز اوضاع موجود ناراضی هستند، اما با وجود این نارضایتی‌ها شجاعت و غیرت خود را از دست نداده‌اند و هنوز پای این  انقلاب محکم و استوار ایستاده‌اند.

این فعال سیاسی با تشریح دلیل ایستادن مردم پای انقلاب گفت: دلیل آن که مردم با وجود نارضایتی پای انقلاب ایستاده‌اند آن است که مسائل و مشکلات مجریان امور را به پای نظام اسلامی نمی‌نویسند و حساب آن‌ها را از حساب نظام جدا می‌کنند و به دستاوردهای انقلاب و پیشرفتهای چشمگیر آن واقفند و قدردان همه تلاشهای صادقانه حکمرانان جمهوری اسلامی مخصوصا رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با اظهار تأسف، مناظره‌های انتخاباتی را  باعث مشتاق‌تر شدن مردم به انتخابات ندانست و افزود: متاسفانه مناظره‌های اخیر به جای آن که به وحدت و مشارکت بیشتر ختم شود به مشاجره و مخاصمه تبدیل و کام مردم را تلخ نمود و نیز باعث ناراحتی مردم شد. این مناظره‌ها به جای آن که مردم را تشویق به حضور پای صندوق‌های رای کند، میل آن‌ها به حضور پای صندوق را کاهش داد.

بیادی با اشاره به بیانات شب گذشته رهبر انقلاب افزود: با این وجود ما باز هم امیدواریم با بیانات راه‌گشا و گره‌گشای شب گذشته رهبری و تشویق ایشان به حضور در انتخابات باز هم مردم روز جمعه پای صندوق رای بیایند.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای ادامه داد: هر چند شاید مردم دلشان نخواهد به هیچ کدام از این نامزدها رای دهند اما ما امیدواریم پای صندوق حاضر شوند و به هر کس که دوست داشتند رای دهند، حتی اگر خواستند رای سفید بدهند ولی حتما پای صندوق حاضر شوند. به باور بنده امروز نفس رای دادن مردم و مشارکت حداکثری آنان مهم‌تر از رای دادن به یک جناح خاص و حتی جناح سیاسی شخص من است.

این فعال سیاسی با اشاره به تاکیدات رهبری بر حضور حداکثری مردم گفت: رهبری هم بارها گفته‌اند که رای دادن مردم به خودی خود بسیار مهم‌تر از آن است که به چه کسی رای می‌دهند و همین رای دادن باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در خارج و داخل می‌شود.

این عضو اسبق شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: متاسفانه برخی گروه‌های سیاسی به دلیل توهم داشتن قدرت می‌خواهند خود را به مردم تحمیل کنند، اما مردم تحمیل را نمی‌پذیرند. حالا هم لیست‌های سوم و چهارمی هم پیدا شده که بهتر از دو لیست موجود در فضای سیاسی است.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که گروه‌های سیاسی تمامیت خواه نتوانستند اعتماد مردم را برای رای مطلق به یک لیست جلب کنند و همانطور که مشاهده می‌شود اصولگرایان با وجود این که دنبال وحدت بودند نتوانستند به لیست واحد برسند.

بیادی در پاسخ به پرسشی درباره پیروز احتمالی انتخابات شورای شهر گفت: با این تفاسیر من این احتمال را می‌دهم که با شورایی مثل شورای سوم رو به رو شویم و شاهد حضور سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی مختلف در شورای شهر تهران و دیگر شوراهای شهر باشیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیندهای انتخابات و نقش آفرینی بیشتر احزاب گفت: مسیر فعلی انتخابات صحیح نیست و حتی در جهان سومی‌ترین کشورهای دنیا هم قابل اجرا نبوده و از طریق استقرار احزاب موثر و فراگیر صورت می‌پذیرد چون این نوع برگزاری انتخابات هزینه‌بر و هزینه‌زا است و نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد داشت. ما باید به سمتی برویم که احزاب فراگیر و موثر روی کار بیایند و با اعتماد مردم یک پارلمان بزرگ ملی و دولتهای محلی شکل بگیرند و از این تشتت و تفرق نجات پیدا کنیم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید