۱۰۷۷ تخت بیمارستانی با سرمایه‌گذاری ۳۲۱۴ میلیارد تومان امروز در ۶ استان کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۰۷۷ تخت بیمارستانی در ۶ استان کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران در استان های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و قم با ۳۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۲۶۸۰ نفر این طرح ملی را به بهره برداری می رساند.

۱۰۷۷ تخت بیمارستانی شامل بیمارستان ۵۳۸ تختخوابی فیروزآبادی شهرری، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی جایگزین لنگرود، بیمارستان ۹۶ تختخوابی جایگزین آذرشهر، بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب و بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی بخش خصوصی مادر قم امروز به بهره برداری می رسد.

دو ایستگاه مترو شهدای سلامت و شهرک آزمایش تهران نیز از طرح های ملی است که امروز می شود.

این هفتاد و سومین برنامه افتتاح طرح های ملی با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است، و مسوولان نظام سلامت این شعار را اولویت قرار داده و اقدام به سرمایه گذاری در بهره برداری از طرح های ملی می کنند.

دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی، توسعه متوازن زیرساخت‌های سلامت و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق کشور را در دستور کار قرار داده و گام های بلندی را برای حل مشکلات برداشته است.

توسعه زیرساخت‌ها در نظام سلامت یکی از اساسی‌ترین و ماندگارترین سرمایه گذاری‌ها برای جامعه محسوب می‌شود. آن هم در شرایطی که جامعه از طرفی با بیماری‌های غیرواگیر و مزمن طرف است و از طرف دیگر بیماری‌های نوپدیدی مثل کووید ۱۹ گریبان جهان را می‌گیرد.

این در شرایطی است که بدانیم اگر طرح تحول سلامت در ابتدای دولت یازدهم اجرایی نمی‌شد، در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، زیرساخت‌های فرسوده بیمارستانی یارای مقابله و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را نداشتند.

افزایش محصولات درمانی و پزشکی و تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی و سطح امید به زندگی، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیردار، بهبود وضعیت سلامت عمومی شهروندان، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، گسترش پایگاه های اورژانس هوایی مجهز به بالگرد امداد و کادر درمانی متخصص، رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی، خودکفایی در تولید لوازم پزشکی از جمله مواردی است که نشانگر پیشرفت حوزه سلامت است.

گام محکم دولت تدبیر و امید در سال گذشته و در روزگار جدال با ویروس کرونا افتتاح هشت بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی بوده،  بیمارستان‌هایی که در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان و با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شدند.

 با بهره برداری از این پروژه‌ها، بالغ بر ۱۲۵ هزار مترمربع و همچنین ۱۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده شد و این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند و کل اعتبار هزینه‌ شده در این پروژه‌ها بالغ بر ۶۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از ۳۷۰۰ نفر است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید