بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک متدهای خاصی دارد.خواندن این مطلب به علاقه‌مندان به دکوراسیون توصیه می‌شود.

با این روش‌ها آشپزخانه کوچک شما بزرگتر دیده می‌شود

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌ها در هر خانه است. اصطلاحاَ آشپزخانه را قلب خانه می‌نامند، زیرا بیشتر وقت افراد در آشپزخانه و صرف پختن غذا می‌شود. احتمالا داشتن آشپزخانه بزرگ رویای هر خانم و یا آقایی است که از آشپزی کردن لذت می‌برد، اما امروزه و با توجه به سبک زندگی آپارتمانی مسئله‌ کمبود فضا یکی از مهمترین بحث‌ها است. کم بودن فضا آشپزخانه و زیاد بودن وسایل آن یکی از مهمترین مشکلات در خانه‌های امروزی به حساب می‌آید. امروزه متدهای بسیار جدیدی به وجود آمده که می‌توانند از کمترین فضاها هم به بهترین شکل استفاده کنند و بهترین دکوراسیون‌ها را خلق کنند. با توجه به این امر و برای حل مشکل فضای کم در آشپزخانه‌های آپارتمانی به معرفی چند روش برای رسیدن به دکوراسیونی زیبا که در عین حال از فضا استفاده بهینه می‌کنند، می‌پردازیم.

معرفی چند روش برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه‌های کوچک

· استفاده از سبک مونوکروم

 یکی از مواردی که می‌تواند در بزرگ دیده شدن آشپزخانه‌های کوچک آپارتمانی نقش مهمی داشته باشد استفاده از رنگ روشن در وسایل آشپزخانه از جمله کابینت وپیشخوان است. استایل مونوکروم روشی است که در آن توصیه می‌شود از رنگ یکسان برای کابینت‌ها و کاشی‌ها استفاده و به قولی فضا یکدستی ایجاد شود. استفاده از این روش و استفاده از رنگ سفید باعث بزرگتر دیده شدن محیط می‌شود.

· کمتر بیشتر است: این جمله یعنی با حذف بعضی از قسمت‌ها می‌توان صاحب آشپزخانه‌ای دل بازتر شد

برای مثال با صرف نظر کردن از کابینت‌هایی که بر قسمت بالایی دیوار نصب می‌شوند، می‌توان فضا بازتری را ایجاد کرد.

· نور پردازی مدرن

 نور یکی از مهمترین موارد در طراحی خانه‌ها است. با استفاده از نورپردازی مدرن، چراغ‌های ال ای دی و همچنین سقف نورگیر می‌توان فضا دلبازی را ایجاد کرد.

· با استفاده از رنگ آبی آرامش را به آشپزخانه کوچک خود ببرید

در طراحی آشپزخانه می‌توان با استفاده از رنگ آبی در کابینت‌های دیواری که تا نزدیک سقف ادامه پیدا می‌کنند، فضایی یک دستی ایجاد کرد که به ظاهر بزرگتر دیده می‌شود.

· سبک تیره اما براق

 در این سبک می‌توان از صندلی‌ها و میزه تیره رنگ و در مقابل آن از هود و کابینت‌های سیاه رنگ استفاده کرد به شرط اینکه دیوارهای محیط به رنگ سفید باشند. نور پردازی در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است چون با نور پردازی مناسب،  وسایل سبکی براق پیدا می‌کنند و فضا کوچک آشپزخانه، بزرگتر دیده می‌شود.

· به جای استفاده کردن از درهای چوبی و یا فلزی کابینت آشپزخانه از درهای شیشه‌ای استفاده کنید

 استفاده از درهای شیشه‌ای با عمقی که به محیط می‌دهند باعث حرکت چشم در فضا می‌شوند و در نهایت خطا دیدی ایجاد می‌کنند که فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. این نوع سبک برای افرادی که بی نظم هستند و از کابینت‌ها برای مخفی کردن بی نظم‌هایشان استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود چون در این سبک میحط داخلی کابینت‌ها به صورت واضح در مقابل چشم بینندگان قرار دارند.

· استفاده از سطوح آینه‌ای برای بزرگ جلوه کردن آشپزخانه

کاشی یا  تایل‌های آینه‌ای با سبک سه بعدی که به محیط می‌دهند باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می‌شوند.  استفاده از آینه‌های آنتیک برای دیوارهای پشت کابینت‌ها نیز سبکی مدرن است که امروزه در طراحی‌ها دیده می‌شود. همچنین این نوع آینه‌ها نسبت به آینه‌های معمولی لکه‌های موجود بر سطح را کمتر نشان می‌دهند به همین دلیل منحصر به فرد هستند، اما در این نوع سبک نباید فضا را بیش از حد شلوغ کنید چون آینه‌ها می‌توانند این شلوغی را منعکس و میدان دید را بسیار کوچک کنند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید