۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55262069

شاید وقتی می­گوییم خیار فقط یک نوع خوردن خیار به ذهن خطور می­کند ولی در واقع خیارها برای خوردن بسیار متنوع هستند: آن­ها به عنوان یک میان وعده، عالی هستند، به عنوان یک لقمه ترد به سالاد اضافه می­شوند و می­توانند ساندویچ را خوشمزه تر کنند. اما فقط این چیزهای خوشمزه نیست. خیار چیزهای بیشتری برای ارائه دارد! در زیر تمام مزایای بزرگ آن را بخوانید.

خواص مصرف خیار

شش دلیل که شما باید هر روز خیار بخورید.

آبرسانی

هر چقدر هم که تلاش کنید، بعضی روزها نمی­توانید بیش از چهار لیوان آب بنوشید. خوشبختانه راه­های دیگری برای هیدراته ماندن وجود دارد و خوردن خیار یکی از این راه هاست. این سبزی عمدتا از آب تشکیل شده است. در واقع ۹۰ درصد آن آب است! قطعا یک روش خوشمزه و آسان برای هیدراته ماندن است.

اجابت مزاج خوب

به غیر از آب، خیار هم حاوی الیاف است. این یک ترکیب شگفت انگیز است که به افراد برای درمان یبوست کمک می­کند. خیار همچنین حاوی آنزیم هایی است که می­توانند پروتئین را تقسیم کنند که به ما در هضم محصولات حاوی پروتئین فراوان و هضم آن مانند گوشت و ماهی کمک می­کند.

خوراک مختصر

خیار یک میان وعده عالی است. مانند شکلات اعتیاد آور نیست زیرا حاوی چربی و قند نیست. بعلاوه، اگر زیاد هم خورده شود، هیچ مشکلی وجود ندارد. زیرا کالری این گیاه به قدری کم است که با خوردن آن افزایش وزن غیرممکن است.

خواص مصرف خیار

نفس تازه

اگر بوی بد دهان دارید، خوردن مقداری خیار می­تواند به کاهش آن کمک کند. به این دلیل که این سبزی می­تواند اثر خنک کنندگی روی معده داشته باشد. خیار به نوبه خود، میزان باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را کاهش می­دهد.

رفع اثر الکل

سبزیجات سبز از جمله خیار باعث می­شود دوباره بدن به حالت عادی برگردد. خیارها حاوی آب و ویتامین B هستند که ترکیب بسیار خوبی برای بدن است.

پوست شاداب

از خیار اغلب در درمان های پوستی استفاده می­شود، زیرا حاوی پتاسیم، منیزیم و سیلیس است. جدا از آن، دارای خواص ضد التهابی نیز هستند. به همین دلیل برش های سرد خیار می­توانند به پلک های متورم کمک کنند تا دوباره ورم آن­ها برطرف شود. در صورت آفتاب سوختگی، برش های خیار می­توانند به تسکین درد کمک کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید