فعلا نمی‌توانیم ابعاد این تخلف را عنوان کنیم. بخشی از این تخلفات مربوط به چاپ کتاب و ورود و خروج سهمیه کاغذ این سازمان است. این تخلفات از سال ۸۸ وجود داشته است اما عمده بررسی‌ها مربوط به سال ۹۶ تا ۹۹ است.به دلیل آنکه پرونده قضایی است پیش از صدور حکم نمی‌توان جزئیات آن را اعلام کرد چون اشکالات حقوقی ایجاد می‌شود.

بررسی تخلفات سازمان سمت در کمیسیون آموزش مجلس / اگر از تخلفات نظام آموزش عالی آگاه هستید به کمیسیون آموزش مجلس اعلام کنید

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  از احتمال ارجاع شکایت نمایندگان مجلس از تخلفات سازمان سمت به قوه قضاییه خبر داد.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، از تخلفات سازمان سمت خبر داد و گفت: در کمیسیون تخلفات سازمان سمت را در دستور کار قرار دادیم که رسیدگی به آن رای آورد. تخلفات مالی، گزینشی، پژوهشی و عمرانی این سازمان ارزیابی شد و مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به بررسی‌های طولانی که در کمیسیون آموزش بر روی گزارشات صورت گرفت درخواست استفاده از ماده ۲۳۴ را داشتیم که با رای قاطبه اعضای کمیسیون تصویب شد. بنابراین نتیجه این امر در صحن مجلس بررسی می‌شود و پس از آن، در صورت تصویب  به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تازگی و با توجه به تغییرات آئین نامه داخلی مجلس به ماده ۲۳۴ تغییر عددی داده است. این ماده آیین نامه داخلی مجلس تاکید دارد هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. در تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از ارائه اطلاعات دقیق تخلفات این سازمان خودداری کرد و افزود: فعلا نمی‌توانیم ابعاد این تخلف را عنوان کنیم. بخشی از این تخلفات مربوط به چاپ کتاب و ورود و خروج سهمیه کاغذ این سازمان است. این تخلفات از سال ۸۸ وجود داشته است اما عمده بررسی‌ها مربوط به سال ۹۶ تا ۹۹ است.به دلیل آنکه پرونده قضایی است پیش از صدور حکم نمی‌توان جزئیات آن را اعلام کرد چون اشکالات حقوقی ایجاد می‌شود.

فلاحی تخلفات سازمان سمت را در زمره فسادهای دانشگاهی و در حوزه وزارت علوم اعلام کرد و گفت: ما به دنبال بررسی عملکرد تمام مجموعه نظام آموزش عالی هستیم و هر تخلفی که وجود داشته باشد را پیگیری می‌کنیم. هر فردی که از تخلفات نظام آموزش عالی مطلع باشد می‌تواند با کمیسیون آموزش همکاری  و موارد و مدارک مرتبط با تخلفات را عنوان کنند. ما حتما در مجلس پیگیر این نوع گزارشات خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طرح تحقیق و تفحص از تعاونی سازمان سنجش نیز را اعلام کرد و در این رابطه گفتش: موضوع این تحقیق و تفحص به تازگی اعلام شده و هنوز در کمیسیون آموزش بررسی نشده است. احمد نادری درخواست این تحقیق و تفحص را داده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید