ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به استراتژی جدید اتحادیه اروپا نوشت: افرادی که چنین راهبردی را تعیین کرده‌اند، در درک و شناخت تاریخ و پذیرفتن واقعیت‌ها مشکل دارند.

انتقاد مسکو از راهبرد ضدروسی اروپا

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، زاخارووا روز چهارشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و همکاری استوار شده است.

وی افزود: افرادی که چنین راهبردی را تعیین کرده اند، در درک و شناخت تاریخ و پذیرفتن واقعیت ها مشکل دارند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، راهبرد جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه را برای ارائه در اجلاس آتی اتحادیه اروپا در بروکسل که روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن برگزار می شود، آماده کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز نیز درخواست ناتو برای حذف آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست را رد کرد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: کشورهای عضو ناتو در صورتی که نمی خواهند در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار گیرند، باید سیاست خود در مورد مسکو را تعیین کنند.  

اجلاس ناتو روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد و در آن سران کشورهای عضو این پیمان از روسیه خواستار حذف نام آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست شدند.

زاخارووا گفت: اگر درست برداشت کنم چنین بنظر می رسد که ناتو با این درخواست قصد دوستی با ما دارد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید