شگرد ما این بود که یا در نقش مسافر خودروها را سرقت می‌کردیم یا خودروی‌های سرقتی را با قیمت پایین می‌خریدم و بعد با این خودروها به شکار طعمه‌هایمان می‌رفتیم.

ماجرای سرقت‌های خونین از مسافران در میدان آزادی

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، اعضای یک باند زورگیری که با کمین در اطراف میدان آزادی مسافران را سوار خودروی خود کرده و با زخمی‌کردن آن‌ها دست به سرقت‌های خونین می‌زدند بازداشت شدند.

تحقیقات برای دستگیری این باند از چند روز قبل و با مطرح‌شدن چندین شکایت در پلیس آگاهی تهران شروع شد. همه شاکیان مسافرانی بودند که در اطراف میدان آزادی سوار بر خودرو مسافرکش شده بودند که راهی مقصدشان شوند غافل از اینکه سرنشینان خودرو مسافرکش دزدانی خشن بودند.

سارقان که اغلب ۳ نفر بودند، پس از سوارکردن مسافر، از مسیر منحرف شده و به سمت جاده ساوه می‌رفتند. آن‌ها در جاده خلوت و در تاریکی شب، طعمه‌هایشان را با چاقو تهدید می‌کردند تا اموالشان را سرقت کنند و اگر آن‌ها مقاومت می‌کردند با چاقو زخمی‌شان می‌کردند.

سرقت از عکاس جوان

به‌دنبال ثبت چند شکایت تحقیقات برای شناسایی دزدان خشن آغاز شد تا اینکه بامداد ۱۳‌خرداد، محمددلکش عکاس خبری که برای عکاسی از یک برنامه خبری از تهران قصد سفر به رامسر را داشت به دام زورگیران گرفتار شد. زورگیران با ۲۱‌ضربه چاقو وی را زخمی‌کرده و تمام اموالش مانند گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و تجهیزات عکاسی و پول و ساعتش را سرقت کردند.

تعداد شاکیان روزبه‌روز در حال افزایش بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان در برخی مواقع چنانچه با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند آن‌ها را با چاقو زخمی‌کرده و با همان وضعیت کنار جاده رهایشان می‌کردند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت یکی از مالباخته‌ها سرنخی را در اختیار تیم تحقیق قرار داد. این سرنخ شماره پلاک خودروی پرایدی بود که سارقان در اختیار داشتند، اما مشخص شد ماشین سرقتی بوده است.

در ادامه معلوم شد که زورگیران در نقش مسافر سوار بر خودروی پراید شده و با تهدید راننده، ماشین را سرقت کرده بودند. در ادامه ماموران تحقیقات خود را روی شناسایی یکی از سارقان که مشخصات خاصی داشت متمرکز کردند. همه شاکیان می‌گفتند که یکی از سارقان گوش‌هایش شکسته و خالکوبی هفت‌تیر روی دستانش داشت. با این سرنخ بررسی‌ها ادامه یافت و در نهایت کارآگاهان موفق شدند ۳ عضو این گروه خشن را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

انکار سرقت از جوان عکاس

متهمان در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های خشن از مسافران در اطراف میدان آزادی اعتراف کردند، اما گفتند که سرقت از عکاس جوان کار آن‌ها نبوده و احتمالا کار یک باند دیگر است. سرکرده این گروه در گفتگو با همشهری گفت: من با همدستی دو نفر از دوستانم باند سرقت تشکیل دادم.

خودم سابقه دارم و پیش از این به اتهام سرقت در زندان بودم، اما پس از آزادی مجددا زورگیری‌های سریالی را شروع کردم. متهم ۳۷‌ساله در ادامه گفت: انگیزه‌ام رسیدن به پول بود. چون هرچه تلاش کردم کاری پیدا نکردم. خیلی از تحصیلکرده‌ها این روزها بیکار هستند چه برسد به من که یک دزد سابقه‌دارم و برای همین پس از آزادی از زندان تصمیم گرفتم باز هم سرقت کنم.

وی ادامه داد: شگرد ما این بود که یا در نقش مسافر خودروها را سرقت می‌کردیم یا خودروی‌های سرقتی را با قیمت پایین می‌خریدم و بعد با این خودروها به شکار طعمه‌هایمان می‌رفتیم. اغلب در میدان آزادی مسافر سوار می‌کردیم و به سمت جاده ساوه می‌رفتیم. در آنجا با تهدید چاقو از مسافران سرقت می‌کردیم و چنانچه با مقاومتشان مواجه می‌شدیم آن‌ها را به‌صورت سطحی با چاقو زخمی‌می‌کردیم.

در حال حاضر حدود ۲۰ نفر از اعضای این گروه شکایت کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی شاکیان و کشف جرایم احتمالی دیگر ازسوی این گروه ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید