مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرد.

مجمع زنان اصلاح‌طلب هم از همتی حمایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«انتخابات آیینه تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خویش و یکی از ابزارهای صیانت از دو اصل خدشه‌ناپذیر جمهوریت و اسلامیت نظامِ برآمده از خواست ملت ایران است. آنچه واضح است این که انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود و این نوبت، اهمیت و اثر انتخابات در ترازی دیگر و شرایطی دیگرگون است. فضای انتخابات در این دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران از جهات گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی واجد ویژگی‌های منحصربه‌فرد و حساسی است که بدون تردید این انتخابات به دلایل متعدد از دیگر نمونه‌های مشابه طی چهار دهه عمر جمهوری اسلامی، مهم‌تر و قابل تامل‌تر است. با توجه به شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی ضرورتی برای روی کار آمدن دولتی کارآمد، عقلانی و معتدل جهت مدیریت کشور با رویکرد به حکمرانی اقتصادی، تعامل با دنیا و در نهایت بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم ایران به وجود آمده است. به‌رغم همه‌ی ناخرسندی‌های ملت صبور ایران از نارواداری های انحصارطلبان و اصحاب استصواب و حق انتخابات آزاد سلب شده از آنان که منجر به نوعی بی انگیزگی، تردید و سردرگمی در شرکت کردن یا نکردن در انتخابات شده، وظیفه ما در این شرایط این است که هوشمندانه میدان را خالی نکنیم و امید را از دست ندهیم و با نیروی مردم، فرصت طلبان را از صحنه بیرون برانیم. که این کنشی است ملی، مسؤولانه و آینده نگرانه برای نجات جمهوریت نظام تا با وجود همه گلایه‌های به حقی که مردم دارند، کنشگری سیاست ورزانه و استراتژیک برای پیش‌گیری از هدم جمهوریت و محو انتخابات قانونی که خود پیامی آشکار به جهان و در چارچوب تسریع در لغو تحریمها و احیای برجام و بهبود وضع معیشت مردم است شکل بگیرد.

مجمع زنان اصلاح طلب در شرایط فشار و تنگنای اقتصادی امروز عبدالناصر همتی را با توجه به این که دانش آموخته اقتصاد است و سالها مدیر اقتصادی اجرایی بوده و در جنگ اقتصادی ناشی از تحریم‌ ایستادگی کرده و بر روابط با دنیا و تأثیر آن بر رفع تحریمها و احیای برجام و بهبود معیشت مردم تأکید دارد و اهمیتی که برای حقوق ملت و فصل سوم قانون اساسی قائل است و نیز از نگاه درست فرهنگی مبنی بر شفافیت، مدیریت تعارض منافع و آزادیهای اساسی مردم برخوردار است و به ضرورت تحقق عدالت جنسیتی با پذیرش نقش اجتماعی زنان در کنار توانمندی های سرشارشان در عرصه خصوصی که زمینه ساز تعامل جنسیت با سیاست و عرصه عمومی است و همچنین  بهره مندی از سرمایه انسانی زنان در مدیریت و اداره کشور و پاسخ گویی به مطالبات زنان و دختران کشور اعتقاد دارد و با توجه به این که با کمک مردم توان کشاندن انتخابات به دور دوم را دارد، ایشان را نامزد اصلح می‌داند و از ملت عزیز درخواست می‌کند که «با یأس بیعت نکنند » و مانع «انسداد سیاسی» و «حذف جمهوریت» شوند و در روز جمعه برای بهبود اقتصاد کشور و سیاست خارجی و محدود نشدن آزادیهای مردم به عبدالناصر همتی رأی بدهند. 
ما خود را وارث تمامی کسانی می دانیم که از صدر مشروطیت تا کنون در جهت حاکمیت قانون و حق مردم درتعیین سرنوشت خویش از جان و مالشان گذشتند و این امانت را به ما سپردند. اکنون علیرغم اینکه شورای نگهبان در تصمیمی ناعادلانه و ظلمی آشکار، جامعه را از حضور اغلب نخبگان و سیاست ورزان محروم کرده و در دایره تنگ تعیین شده، حق انتخاب آزاد مردم را نادیده گرفته است ما از عموم نیروهای اصلاح جو، عدالت طلب، آزادیخواه و همه هموطنان رنجدیده و دوستدار ایران می خواهیم با مشارکت فعال خود، نگذارند راه اصلاح جویی و مسیر توانمندسازی جامعه برای توسعه و دموکراسی مسدود شود و با حضور خود خط بطلانی بر اهداف از پیش تعیین شده بکشند و مانع شوند این امانت به دست کسانی بیفتد که تک صدایی و استبداد رأی را ترویج می کنند و خود عامل اصلی وضعیت ایجاد شده هستند. 

با این وصف، بیاییم ضمن سپاس از زحمات و تلاش های محسن مهرعلیزاده و یاران همراهش برای ایران، با رأی دادن به عبدالناصر همتی این مهندسی و طراحی را به نفع مردم ناکام بگذاریم. ضمن اینکه بعد از آن با نظارت مستمر بر عملکرد ایشان و دولت منتخب بر تحقق مطالبات مردم ایستادگی و پیگیری خواهیم داشت. این مسیر، هرچند دشوار و ناهموار، راهی به سوی آینده ای روشن است. 

«همتی» که مردم شریف ایران در پیمودن این مسیر صرف می‌کنند فارغ از نتیجه آن، سرچشمه‌ی پیروزی امید و ترمیم شاخص فرو کاسته اعتماد بین مردم و حاکمان و چیرگی بر خشم و خشونت و نفرت و انحصارطلبی و تک صدایی است. 

به امید حضور گسترده مردم پای صندوق رأی در روز جمعه
«همتی» بدرقه‌ی راه کن ای طایر قدس
که دراز است ره مقصد و ما نوسفریم!‌»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید