یک مرد با وسایل جعلی خودش را به شهروندان مأمور پلیس معرفی می‌کرد سپس با این ترفند که باید آنها را بازداشت کند از طعمه‌هایش پول می‌گرفت تا رهایشان کند.

شیوه عجیب یک مرد برای اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران

به گزارش سلام نو، روزنامه شرق نوشت: گشت انتظامی کلانتری ۱۴۰ باغ فیض ساعت ۱۷ روز دوشنبه در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حال گشت‌زنی در مناطق غرب تهران بودند که به یک خودروی پژو ۲۰۷ سفیدرنگ با ال‌ای‌دی پلیس مشکوک شدند.

مأموران راننده این خودرو را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند متهم با لباس شخصی خود را به شهروندان مأمور پلیس معرفی کرده و با این ترفند قصد اخاذی و گرفتن رشوه از آنها را دارد. مأموران با دیدن این صحنه وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند. این فرد در تحقیقات ابتدایی خود را بی‌گناه خواند و گفت تاکنون مرتکب جرمی نشده است اما رفتارهای او مشکوک به‌ نظر می‌رسید و وقتی از او درباره خودرو و دلیل مجهزبودن آن به ال‌ای‌دی سؤال شد به تناقض‌گویی پرداخت و نتوانست جواب روشنی بدهد.

مأموران وقتی این شرایط را دیدند و به این نتیجه رسیدند که این فرد، خلافکار حرفه‌ای است، متهم را برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند و در همان ابتدا در بازرسی بدنی از او دو سربرگ و مهر ارگان‌های دولتی همراه با اسلحه پلاستیکی، شوکر و گاز اشک‌آور کشف و ضبط کردند.

این‌گونه بود که متهم در بن‌بست قرار گرفت و چاره‌ای جز پذیرش اتهامش پیش‌روی خود ندید. او گفت با وسایل جعلی خودش را به شهروندان مأمور پلیس معرفی می‌کرد و به بهانه‌های مختلف سراغ آنان می‌رفت. سپس با این ترفند که باید آنها را بازداشت کند از طعمه‌هایش پول می‌گرفت تا رهایشان کند.

متهم توضیح داد: من با این شگرد تاکنون از ۲۰ نفر اخاذی کرده‌ام. درحالی‌که به‌ نظر می‌رسید متهم جرائم دیگری نیز مرتکب شده باشد، بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه متهم به بخش دیگری از جرائمش نیز اعتراف کرد و گفت با جعل عنوان مأمور سراغ دختران جوان می‌رفت و به آنها پیشنهاد ازدواج می‌داد. سپس با ترفندهای مختلف از آنان پول می‌گرفت و سپس طعمه‌هایش را رها می‌کرد.

پرونده این متهم با توجه به اعترافاتش در اختیار کارشناسان پلیس قرار گرفت و آنها بعد از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مأمور قلابی در مجموع رقمی حدود ۲۰۰ میلیون تومان از جرائم خود به چنگ آورده است.

سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، با تأیید این خبر، عنوان کرد: پرونده متهم پس از اعترافاتش برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید