ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: وقتی صحبت از اوکراین و گرجستان می‌شود، توجه ما به میزان برخورداری این کشورها از استانداردها و معیارهای ناتو معطوف می‌شود. 

از تلاش‌ها برای ادامه اصلاح نهادهای دفاعی اوکراین و گرجستان حمایت می‌کنیم

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از تاس نوشت: دبیر کل ناتو تاکید کرد که در حال حاضر طرحی برای عضویت اوکراین و گرجستان در پیمان وجود ندارد.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو شامگاه گذشته -سه‌شنبه- تاکید کرد که در حال حاضر آنچه که مورد توجه است اصلاحات است، وقتی صحبت از اوکراین و گرجستان می‌شود، توجه ما به میزان برخورداری این کشورها از استانداردها و معیارهای ناتو معطوف می‌شود. 

استولتنبرگ افزود: «بنابراین، ما از تلاش‌ها برای ادامه اصلاحات و مدرن‌سازی نهادهای دفاعی و امنیتی در هر دو کشور حمایت می‌کنیم و این مهم‌ترین موضوعی است که درباره آن صحبت می‌کنیم.»

وی تأکید کرد که دو کشور اوکراین و گرجستان و ۳۰ کشور عضو ناتو با هم تعیین‌کننده میزان آمادگی این دو کشور برای پیوستن به ناتو هستند و این حق حاکمیتی آن‌هاست که سرنوشت خود را تعیین کنند. 

استولتنبرگ تصریح کرد که کمک ناتو به اوکراین در راستای مقابله با فساد و تقویت نظارت غیرنظامی بر نیروهای مسلح صورت می‌گیرد و این پیمان برای اطمینان از اجرای کامل اصلاحات با مقامات در کی‌یف همکاری می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید