دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی مدعی شد: نه تنها ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران که ۱۶ برابر حد مجاز است جای نگرانی داشته بلکه فعالیت سانتریفیوژها و تولید اورانیوم فلزی نیز جای نگرانی عمیق دارد.

ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۶ برابر حد مجاز است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران به طور سیستماتیک به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نبوده و لندن در حال کار با شرکای اروپایی و آمریکا به همراه چین و روسیه بوده و انگلیس انتظار بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام را دارد.

وی که در پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، افزود: «نه تنها ذخایر اورانیوم غنی شده ایران که ۱۶ برابر حد مجاز است جای نگرانی داشته بلکه فعالیت سانتریفیوژها و تولید اورانیوم فلزی نیز جای نگرانی عمیق دارد».

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: «تمامی طرف‌ها موافق هستند که ایران باید به پایبندی کامل بازگردد و در گفت‌وگوهای وین پیشرفت‌هایی بوجود آمده اما نتیجه موفقیت آمیز تضمین شده نیست».

وی بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود گفت: «این گفت‌وگوها نمی‌تواند بدون پایان ادامه یابد ما نیازمند آن هستیم که شاهد بازگشت به پایبندی کامل باشیم».

راب با تایید خواسته یکی از نمایندگان درباره توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران، گفت: «از طریق توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر نه تنها ضمانت دائمی درباره موضوع هسته‌ای خواهیم داشت بلکه به فعالیت‌های بی ثبات کننده‌ای که ایران از آن حمایت می‌کند، پرداخته می‌شود».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید