مقامات سومالی روز سه‌شنبه از کشته شدن ۱۵ نفر در پی وقوع یک انفجار انتحاری در میان جمعیت حاضر در خارج از یک پایگاه نظامی در موگادیشو، پایتخت این کشور خبر دادند.

انفجار انتحاری در موگادیشو ۱۵ کشته برجای گذاشت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از "رویترز" نوشت: مقامات در بیمارستان مدینه تایید کردند که در انفجار انتحاری در خارج از پایگاه آموزشی "جنرال دگابان" در شهر موگادیشو، ۱۵ نفر کشته شدند.  

پس از این انفجار گروه تروریستی الشباب در رادیوی وابسته به خود موسوم به "الاندلوس" مسولیت این انفجار را بر عهده گرفت.  

این گروه به دنبال برکناری دولت سومالی است و به صورت مکرر حملات مشابه در این کشور انجام داده است.  

احمد علی یکی از مجروحان این انفجار به خبرنگاران گفت: هنگام وقوع انفجار ده‌ها نفر در خارج پایگاه برای نام نویسی در ارتش در صف قرار داشتند.  

این درحالی است که ارتش سومالی روز دوشنبه اعلام کرد بود که طی عملیات‌های هفته جاری، ۵۰ نفر از عناصر گروه تروریستی «الشباب» وابسته به القاعده را از پای درآورده است.  

گروه تروریستی الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است.  

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید