محمود صادقی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت جبهه اصلاحات به عنوان فاکتوری تاثیرگذار اثر دارد ولی اینکه چقدر موثر باشد قابل بررسی نیست اما به عنوان یک عامل تاثیر داشت.

موضع جبهه اصلاحات مشارکت در انتخابات است اما باید امکان این مشارکت وجود داشته باشد / پیروزی همتی در مرحله اول قابل پیش‌بینی‌ نیست

به گزارش سلام نو، محمود صادقی، چهره سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا، در رابطه با تصمیم جبهه اصلاحات مبنی بر عدم حمایت از هیچ یک از کاندیداهای تائید شده و اصلاح طلب توسط شورای نگهبان گفت: کاندیداهای معرفی شده توسط جبهه اصلاحات هیچ یک تایید صلاحیت نشدند و از این رو این جبهه اعلام کرد کاندیدا ندارد. در شورای شهر با وجود رد صلاحیت های گسترده کاندیداهای این جبهه اما هنوز به تعداد کافی کاندیدا اصلاح طلب وجود داشت و طی فرایند دموکراتیکی درون جریانی کاندیداهای این جبهه تعیین و لیست انها اعلام شد.

او افزود: موضع جبهه اصلاحات مشارکت در انتخابات است اما باید امکان این مشارکت وجود داشته باشد در انتخابات شوراها این امکان وجود داشت و کاندیداها معرفی شدند.

صادقی در رابطه با حمایت جبهه اصلاحات از همتی و مهرعلیزاده تصریح کرد: در داخل جبهه این دیدگاه ها وجود داشت که اگر بشود از یکی از این دو نفر که به جبهه اصلاحات نزدیک تر هستند، حمایت شود و تلاشی با معیار نظر سنجی صورت گرفت تا از یکی از این دو نفر حمایت شود. جلسه اول حدودا چهار ساعته برگزار شد و نظرات مختلف شنیده و رای گیری شد و رای گیری دقیقا پنجاه پنجاه شد و ۲۳ در برابر ۲۳ بود. باید بررسی دقیق تری صورت می گرفت و این نظر تصویب نشد چون رای دو سوم می خواست ولی اگر نصف بعلاوه یک هم می خواست رای نیاورد و جبهه اصلاحات طبق این مصوبه از یکی از این دو کاندیدا حمایت نکرد.

او تاکید کرد: طبیعتا این مصوبه مانع از این نیست که مردم بخواهند به یکی از این دو نفر رای بدهند و این به نظر خود مردم وابسته است.

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه راه کارهای دیگری هم برای حمایت و افزایش مشارکت مردمی وجود دارد، اضافه کرد: مانند اسفند سال ۹۸ اعلام شد تا خود احزاب از کاندیداها حمایت کنند ولی اینکه جبهه از یکی از این دو نفر حمایت کند به طور قطعی رد شد.

او در پایان گفت: وضعیت آقای همتی پیچیده است، اینکه این فرد در مرحله اول رای بیاورد و به مرحله دوم برود شاید با حمایت جبهه اصلاحات و شخصیت ها به تقویت موضع ایشان بینجامد و میسر شود ولی در وضع فعلی پیروزی ایشان در مرحله اول قابل پیش بینی نیست. حمایت جبهه اصلاحات به عنوان فاکتوری تاثیر گذار اثر دارد ولی اینکه چقدر موثر باشد قابل بررسی نیست اما به عنوان یک عامل تاثیر داشت. برآیند جبهه اصلاحات با واقعیت های جامعه مطابقت دارد در خود جامعه نیز حالتی بینابین وجود دارد و دسته ای می گویند حمایت کنیم و دسته ای موافق حمایت نیستند. جبهه نیز نتوانست ترجیح بدهد و حالت خوف و رجا که در جامعه وجود دارد در جبهه اصلاحات نیز دیده شد. جبهه اصلاحات یک حزب نیست و متشکل از احزاب است و در آیین نامه هم شرط رای دو سوم امده است که جبهه به این جمع بندی نرسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید