محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تاثیر فراوان گیاه خرفه، برای قطع خون‌ریزی اعضا و عطش خبر داد.

رفع سوزش مجاری ادراری و مثانه مفید با مصرف این سبزی

به گزارش سلام نو، محسن پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: خرفه یکی از گیاهان دارویی خراسان جنوبی است که‌ با نام‌های تورک، بقله مبارک، بقله فاطمه، بقله الزهرا نیز شناخته می‌شود. وی افزود: طبیعت آن بسیار سرد و تر است، تب‌بر بوده و عطش را برطرف می‌کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این گیاه خون‌ریزی اعضا را قطع می‌کند و برای رفع سوزش مجاری ادراری و مثانه مفید است.

پویان ادامه داد: برگ آن عوارض کاهش ویتامین C را برطرف می‌کند و پخته شده برگ آن با پیاز برای قطع اسهال صفراوی مفید است. وی با بیان اینکه برگ و ساقه آن با سرکه برای درد کلیه نافع است، تصریح کرد: ضماد  برگ و ساقه آن با روغن گل سرخ برای سردرد و سوختگی آتش نافع است‌.

پویان با بیان اینکه ضماد آن همراه با عسل در بیماری پیسی مورد استفاده دارد، تصریح کرد: در طب گیاهی اروپا برای سندروم نفروتیک به عنوان مدر مصرف می‌شود. وی افزود: برای اسهال خونی در چین از آن استفاده می‌شود و صیاد برگ آن برای تحلیل ورم اعضا کاربرد دارد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه این گیاه حاوی چربی امگا ۳ است که برای فشار خون و کلسترول بالا مفید است، اظهار کرد: خاصیت ضد سرطان دارد و برگ آن مسکن صفراست. پویان اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: خرفه سبزی حضرت فاطمه (س) است و مصرف آن عقل را زیاد می‌کند.

وی یادآور شد: دوز مصرف خرفه به صورت گسترده‌ای به شرایط مصرف کننده مربوط است؛ بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که خرفه خشک ۹ تا ۱۵ گرم و خرفه تازه ۳۰ تا ۶۰ گرم مصرف شود؛ مقادیر بیشتر می‌تواند در مصارف موضعی استفاده شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید