یوری یوشاکف مشاور رییس جمهور روسیه از بحرانی شدن رابطه مسکو- واشنگتن خبر داد.

رابطه مسکو- واشنگتن به نقطه بحران نزدیک است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «یوری یوشاکف» مشاور رئیس جمهور روسیه می گوید که وضعیت روابط مسکو-واشنگتن نزدیک به نقطه بحرانی است و دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جو بایدن همتای آمریکایی باید کمکی در جهت رسیدن به تفاهم در برخی مسائل باشد.

وی به خبرنگاران گفت: «در جریان این دیدار، اگر نگوییم توافق، نوعی تفاهم بین روسای جمهور حاصل خواهد شد. این تفاهم می تواند راهگشای روابط روسیه و آمریکا باشد که اکنون به بن بست رسیده است. وضعیت فعلی نزدیک به نقطه بحرانی قرار دارد که باید در این زمینه کاری انجام شود».

قرار دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در سوئیس مهمترین موضوع در روابط میان دو کشور پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا است که علیرغم استقبال هر دو طرف از برگزاری این دیدار، خوشبینی چندانی در گفتار کرملین و کاخ سفید وجود ندارد.

اوج این بدبینی‌ها زمانی بود که روز جمعه هفته گذشته، هر دو طرف اعلام کردند که پوتین و بایدن علیرغم رویه مرسوم، پس از دیدار با یکدیگر نشست خبری مشترک نداشته و هر کدام به صورت جداگانه نشست خبری خود را برگزار خواهند کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش تر اعلام کرده بود که مسکو انتظار ندارد در دیدار بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی، پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

انتظار می‌رود مواردی همچون حقوق بشر، کنترل تسلیحات هسته‌ای، مساله اوکراین، حملات سایبری و همچنین اتهام دائمی آمریکایی‌ها علیه روسیه یعنی مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این آمریکا، عناوین اصلی دستور کار واشنگتن برای هدایت مسیر گفتگو میان رؤسای جمهوری دو کشور باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید