مراسم های نامزدی و عروسی، یکی از مراسم های مهم و ماندگار برای تمام زوج ها می باشد که باید بهترین و زیبا ترین نحو برگزار شود. قطعا باغ یا تالاری که برای برگزاری این مراسم ها گرفته می شود، باید از کیفیت عالی و سرویس دهی مناسب برخوردار باشند.

برگزاری جشن نامزدی در باغ بهتر است یا تالار؟

قطعا برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که برای گرفتن مراسم نامزدی باغ بهتر است یا تالار؟ با ارائه این گزارش کارشناسان ما در تشریفات ثمین مد نظر دارند تا به این پرسش پاسخ دهند و شما عزیزان را راهنمایی کنند. پس با ما همراه باشید.

برگزاری جشن نامزدی

از زمان گذشته تا به امروز برگزاری مراسم های مختلف در ایران مرسوم بوده و هرکدام آداب و رسوم خود را دارند. یکی از این جشن ها، برگزاری مراسم نامزدی می باشد که اولین مراسم برای هر خانواده ای بوده و باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

در واقع در جشن نامزدی آغاز دوران باهم بودن عروس و داماد را جشن می گیرند که به جشن نامزدی مرسوم می باشد. این جشن در مناطق و شهر های مختلف به شکل متنوعی برگزار می شود. به طور کلی برگزاری این مراسم برعهده ی خانواده ی عروس می باشد. عروس و داماد در این جشن باهم بودن خود را جشن می گیرند و می توان گفت نخستین جشن این دو می باشد. جشن نامزدی با تشریفات کمتری نسبت به جشن عقد و عروسی برگزار می شود. خیلی از افرد در خانه و برخی نیز در تالار یا باغ تالار این مراسم را برگزار می کنند.

باید از قبل برای این جشن برنامه ریزی کرد تا تشریفات، نحوه برگزاری و پیشبرد و... با سلیقه و فرهنگ هر دو طرف مناسب باشند و هیچ کدام از طرفین احساس ناخوشایندی را نداشته باشند. معمولا" برگزاری جشن نامزدی به صورت خودمانی تر از مراسم عروسی می باشد و جمعیت کمتری دارد، اما تعیین تعداد جمعیت، مکان برگزاری و همچنین برگزاری جشن نامزدی در تالار یا باغ و... بستگی به طرفین و تصمیمات آنها دارد.

برگزاری جشن نامزدی در باغ بهتر است یا تالار؟

برگزاری مراسم نامزدی

مکان مناسب برای برگزاری جشن نامزدی

زمان برگزاری مراسم نامزدی یکی از دغدغه های اصلی عروس و داماد و هیمنطور خانواده های طرفین این است که جشن نامزدی را در باغ برگزار کنند تا تالار؟

در کل بهترین مکان برای برگزاری انواع مراسم های عروسی و نامزدی کجا می باشد؟

هر یک از مکان ها تالار یا باغ دارای ویژگی های خاص خود هستند که افراد با توجه به سلیقه خود و شرایطی که دارند می توان باغ یا تالار را برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنند.

برگزاری جشن نامزدی در تالار

از ویژگی های تالار برای برگزاری مراسم ها باید به این مورد اشاره کنیم که تالارها دارای دو فضای مجزا مسقف یا بدون سقف بوده که از محیط بزرگ و زیبایی برخوردار می باشد. تالار از بخش های مختلفی همچون محل ورود مهمان، محل ورود عروس و داماد، قسمتی برای پایکوبی و شادی و همینطور مکانی مناسب برای نشستن مهمان ها تشکیل شده است.

بیشتر افراد زمانی که مراسم آنها در فصل زمستان و یا در زمان روز باشد ترجیح می دهند از تالار مسقف استفاده کنند زیرا باعث راحتی مهمان ها و فراغت از سرمای زمستان و گرمای تابستان در روز می شود.

برگزاری جشن نامزدی در باغ بهتر است یا تالار؟

برگزاری مراسم نامزدی در تالار

برگزاری جشن نامزدی در باغ

برگزاری مراسم نامزدی در باغ از زیبایی های خاص خود برخوردار می باشدو فضای باز، دخالت طبیعی خدادادی که فضای باغ را تزئین می کند همگی موجب می شود تا محیطی زیباتر برای برگزاری مراسم در اختیارتان قرار گیرد. اما در کنار مزایای نام برده شده، برگزاری جشن نامزدی در باغ از معایبی برخوردار است. برای مثال در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا و بارندگی ها زمان مناسبی برای برگزاری مراسم نامزدی نیستو

همچنین در فصل تابستان نیز به دلیل گرمای هوا در وسط روز هم نمی توان مراسم نامزدی گرفت. حتی در فصل بهار و پاییز نیز باران های نابه هنگام و باد های شدید و ... ممکن است از پیشبرد درست مراسم ممانعت کند. پس برگزاری مراسم در باغ تنهای در شب های تابستان مناسب می باشد، زیرا هم مشکل خاصی ندارد و هم باعث لذت بردن مهمان از فضای باز و طبیعی و خنکای شب می شود.

برگزاری جشن نامزدی در باغ بهتر است یا تالار؟

ویژگی های برگزاری مراسم نامزدی در باغ

ویژگی های برگزاری مراسم در روف گاردن

یکی دیگر از مکان های روباز مناسب برای برگزاری مراسم ها، روف گاردن می باشد. روف گاردن در واقع یک مکان بسیار منحصر به فرد برای برگزاری مراسم های شما می باشد. معنی لغوی Roof Garden، بام باغ یا باغ در بام می باشد. روف گاردن این روزها خیلی در تهران زیاد شده است که در خیلی از ساختمان ها، برج ها، تالار های پذیرایی و... می توانید مشاهده کنید.

خیلی از این ساختمان ها برای برگزاری مراسم و مناسبت ها، روف گاردن ها را اجاره می دهند. روف گاردن ها معمولا در بام اکثر ساختمان های بلند تعبیه می شوند و نمای بی نظیری مخصوصا در شب ارائه می کنند. در روف گاردن ها معمولا امکاناتی نظیر، گل و گیاه، آلاچیق، میز و صندلی، مبلمان، آبنما و... وجود دارد.

روف گادرن یک مکان عالی برای برگزاری مراسم هایی مثل تولد، جشن عقد، دورهمی، مهمانی و... می باشد که شما باتوجه به مراسم خود و ویژگی هایی که در نظر دارید می توانید نسبت به اجاره روف گاردن اقدام کنید.

از ویژگی های برگزاری مراسم در روف گاردن می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

· آب و هوا: یکی از مهم ترین نکات برای برگزاری مراسم در فضای باز مثل روف گاردن، آب و هوا می باشد مخصوصا در فصل هایی که امکان بارندگی و باد زیاد می باشد و ممکن است مراسم شما برای مسائل آب و هوایی دچار مشکلاتی شود که زیاد برایتان خوشایند نباشد. پس لازم است به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

· تمهیدات لازم برای اتفاقات و مشکلات پیش بینی نشده: روف گاردنی که برای مراسم خود انتخاب می کنید باید به مسائل پیش بینی نشده ای که ممکن است رخ دهد، توجه کند و امکانات لازم را داشته باشد؛ مثل داشتن یک پشتیبان برق در صورت قطعی برق، سایه بان برای بارش ناگهانی باران و آفتاب داغ و ...

· نوع پذیرایی: شما باتوجه به مراسم و مناسبتی که می خواهید در روف گاردن برگزار نمایید، دوست دارید خدمات و پذیرایی خاصی به شما ارائه شود و باید برای داشتن این خدمات به جایی که می خواهید اجاره کنید، توجه نمایید.

· ظرفیت موجود: یکی از مهم ترین نکات برای انتخاب یک سالن پذیرایی، ظرفیت موجود آن مکان می باشد. شما باید یک مکان را باتوجه به تعداد مهمانانتان انتخاب نمایید.

برگزاری جشن نامزدی در باغ بهتر است یا تالار؟

برگزاری مراسم نامزدی در روف گاردن

برگزاری جشن نامزدی در تالار بهتر است یا باغ؟

انتخاب مکان مناسب برای برگزاری جشن نامزدی در تالار یا باغ، بستگی به زمان و شرایط  جشن و همچنین سلیقه ی طرفین دارد. از نظر زیباسازی محیط هر دو کاملا" یکسان می باشند و اگر در یکی از آنها کم و کسری وجود داشته باشد، تیم تشریفات و تزئینات با هنر و مهارت خود آن را جبران می کنند.

پس برای برگزاری هرچه بهتر مراسم خود بهتر است قبل از هر چیز به نکات مهمی مانند دمای محیط، ساعات برگزاری، تعداد مهمانان، نوع پذیرایی، سلیقه طرفین و ... توجه کرد. افرادی که خود دانش کاملی را در زمینه برگزاری جشن نامزدی در تالار یا باغ را ندارند می توانند از یک گروه تشریفات کمک های لازم را دریافت کنند تا مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

سخن پایانی

برای برگزاری مراسم های نامزدی، عروسی، جشن تولد و ... خدمات مجالس مختلفی وجود دارند که هرکدام دارای تالار و باغ با فضای بسیار زیبا و امکانات مناسب برخوردار هستند. یکی از مجموعه های خدمات مجالس، مجموعه تشریفاتی ثمین (www.tashrifatsamin.com) می باشد.

تشریفات ثمین با مدیریت آقای قطبی با اتکا به خداوند متعال و همچنین تلاش بی وقفه کارگروه متخصص خود در امر برگزاری خدمات و مجالس عروسی و با بکارگیری تجهیزات مدرن و دیزاین های لوکس و مجلل طی دو دهه گذشته توانسته است با برگزاری جشن ها و مراسم فاخر و باشکوه ضمن جلب رضایت مشتریان خود نظر زوج های جوان را نیز جلب نماید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید