بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ با کاهش ۴۴ واحدی شاخص کل همراه شد.

گزارش بورس ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / بورس قرمز شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه گرچه در ابتدای بازار روند رو به رشد به خود گرفت، اما از میانه بازار شاخص کل ریزش پیدا کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با عقب‌نشینی ۴۴ واحد به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۱۵۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۲۹۴۶ واحد به رقم ۳۷۳ هزار و ۳۷۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس بیش از ۸.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران امروز بیش از ۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان داد و ستد شد که در مجموع معامله‌گران امروز در دو بازار بیش از ۱۴ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت بدون تغییر ماندند اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۷۸ درصد کاهش یافتند.

گزارش بورس ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / بورس قرمز شد


روند یکساله شاخص بورس تهران

همچنین شاخص آزاد شناور ۰.۸درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار اول بورس ۰.۲۱ درصد تقویت شد، شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۷ درصد کاهش یافت.

نمادهای گل‌گهر، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ایران‌خودرو و سایپا به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای سیمان اصفهان و ملی‌مس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس امروز شامل غذایی کوروش، ایران‌خودرو، لیزینگ کارآفرین، پالایش نفت اصفهان، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و پارس‌خودرو بوده‌اند.

گزارش بورس ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / بورس قرمز شد


نقشه معاملات امروز بورس تهران

در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۹۸ واحد عقب‌نشینی داشته و به رقم ۱۷ هزار و ۳۵۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۵۴ هزار میلیارد تومان رسید که مجموع ارزش دو بازار بورس و فرابورس به بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه کوثر، یک تنه بیشترین اثر مثبت در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای صنعتی مینو، آریا ساسول، ذوب‌آهن، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس و مدیریت انرژی امید تابان حور به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل صنایع روی ایرانیان، توسعه سرب روی ایرانیان، دامپروری ملارد شیر، چوب خزرکاسپین، رایان هم‌افزا، توسعه و عمران استان کرمان و ذغال‌سنگ پروده طبس بوده‌اند.

گزارش بورس ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / بورس قرمز شد

پالایش یکم

به گزارش فارس امروز حجت‌الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه و به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در تالار بورس تهران حاضر شده و از نزدیک به درددل سهامداران حقیقی که برخی از آنها سرمایه خود را در بورس وارد کرده و دچار زیان شده‌اند قرار گرفت.

به هر حال حضور ۵۷ میلیون ایرانی در بورس باعث شده این بازار سرمایه مورد توجه مسؤولان کشور قرار گیرد و اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری در سخنان خود بر حمایت از بازار و تقویت اعتماد مردم به بازار سرمایه صحبت کرده‌اند.

همچنین وزیر اقتصاد دو روز قبل گفت بسته پیشنهادی ۳+۷ که تصویب شده منتظر طی مراحل اداری برای ابلاغ قرار دارد و موارد آن از جمله حمایت از خریداران پالایش یکم و جبران زیان پالایشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، بنابراین باید با مطالعه، مشاوره و تحقیق انجام شود و سرمایه‌گذاری فقط از محل پس‌اندازهایی که مورد استفاده فعلی نیست انجام شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید