به گفته دولت پکن، اظهارات ناتو بر مبنای اتهام‌زنی به توسعه صلح‌آمیز چین، قضاوت نادرست درباره سیاست خارجی این کشور و همچنین نشانگر «نگرش جنگ سرد» است.

هشدار چین به سران ناتو: اغراق‌گویی درباره تهدیدهای چین سرانجام خوشی ندارد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: دولت پکن به کشورهای عضو ناتو هشدار داد که اغراق گویی درباره تهدیدهای چین سرانجام خوشی ندارد و چالش های ناشی از پیمان آتلانتیک شمالی، بی پاسخ نخواهد ماند.

هیئت نمایندگی چین در اتحادیه اروپا، طی بیانیه ای، به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که دست از اغراق و گزافه گویی درباره «تئوری تهدید چین» بردارد.

به گفته دولت پکن، اظهارات ناتو بر مبنای اتهام زنی به توسعه صلح آمیز چین، قضاوت نادرست درباره سیاست خارجی این کشور و همچنین نشانگر «نگرش جنگ سرد» است.

این هیئت، با بیان اینکه کشور چین همواره متعهد به پیشرفت و توسعه صلح آمیز است، ادامه داد: ما هیچ گونه «چالش برنامه ریزی شده» در برابر کسی قرار نخواهیم داد، اما چنانچه کسی بخواهد «چالش برنامه ریزی شده» پیش رویمان قرار دهد؛ بی تفاوت از کنار آن عبور نخواهیم کرد.

هشدار پکن در حالی است که در اجلاس روز گذشته سران ناتو که در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد، این ادعا مطرح شد که چین «چالش های سیستماتیک بلندمدت» برای اعضای پیمان آتلانتیک شمالی ایجاد می کند.

سران عضو این سازمان همچنین مدعی شدند که کشورهایشان با رقابت نظام مند از سوی قدرت هایی روبرو هستند که به زعم آنها مستبد هستند.

اعتراض چین نسبت به اتهامات مطرح شده ناتو در حالی است که سفارت این کشور در لندن پیشتر طی بیانیه ای اعتراض شدید این کشور را نسبت به مسائل مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت هم اعلام کرده بود و از آنها خواسته بود از مداخله در امور داخلی چین دست بر دارند.

در بیانیه پایانی نشست جی هفت، با رویکردی انتقادی به مسائلی از قبیل هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و همچنین منشاء ویروس کرونا، پرداخته شد.

پیشتر از آن نیز دولت چین رویکرد اتخاذ شده در اجلاس سران گروه هفت را به شدت محکوم کرده و گفته بود چارچوب کلی این نشست و اتهاماتی که در آن مطرح می‌شود پاسخگوی نیازهای امروز نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید