ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفت: صدها فردی که در ارتباط با حمله به کنگره آمریکا بازداشت شدند، در معرض "آزار و اذیت به علت عقاید سیاسی" قرار گرفته‌اند.

آمریکایی‌ها یک بار هم به خود زحمت ندادند شواهد یا مدارکی علیه ما ارائه کنند

به گزارش سلام نو، خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس از مسکو نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد صدها فردی که در ارتباط با حمله به کنگره آمریکا بازداشت شدند، در معرض "آزار و اذیت به علت عقاید سیاسی" قرار گرفته اند.

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که قرار است ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. پوتین در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز NBC News که روز دوشنبه پخش شد، به حمله ششم ماه ژانویه معترضان به کنگره آمریکا در واشنگتن به منظور متوقف کردن شمارش آرای انتخابات برای تایید پیروزی بایدن در رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات اشاره کرد. پوتین گفت: "آیا شما می‌دانستید که ۴۵۰ نفر پس از ورود به کنگره دستگیر شدند؟ ... آن‌ها مطالبات سیاسی داشتند".

رئیس جمهور روسیه همچنین مجددا تاکید کرد که کرملین در مسموم کردن پارسال ناوالنی با استفاده از عامل اعصاب دست نداشته است. وی خاطرنشان کرد: "ما چنین عادتی برای ترور هیچ کس نداریم".

پوتین با اشاره به یکی از حامیان ترامپ که در جریان حمله به کنگره آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شد، گفت: "آیا شما دستور ترور زنی را که وارد کنگره شد و به ضرب گلوله یک مامور پلیس کشته شد، صادر کردید؟ "

وی همچنین ادعاها را درباره این که روسیه حملات سایبری علیه آمریکا انجام می‌دهد، به شدت رد کرد و آن‌ها را بی پایه و اساس خواند. پوتین گفت: "مدارک کجاست؟ شواهد کجاست؟ مضحک شده است". وی افزود: "ما به همه چیز متهم شده ایم - مداخله در انتخابات، حملات سایبری و سایر موارد - و آن‌ها حتی یک بار به خود زحمت ندادند هیچ شواهد یا مدارکی ارائه کنند، فقط اتهامات بی پایه و اساس".

همچنین پیش بینی می‌شود بایدن در دیدار با پوتین مسئله دو آمریکایی را که در روسیه زندانی هستند، مطرح کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید