۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 55261400

بهای بیت کوین در پی انتشار پیام توییتری الون ماسک، رییس شرکت تولید خودروهای برقی تسلا با صعود ۹ درصدی به نزدیک ۴۰ هزار دلار یعنی بالاترین سطح در ۲۰ روز گذشته رسید.

علت صعود دوباره بیت کوین چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  بهای بیت کوین پس از آنکه "الون ماسک" رئیس شرکت تولید خودروهای برقی تسلا، دوباره احتمال کاربرد این رمز ارز را مطرح کرد، روز دوشنبه به ۴۰ هزار دلار نزدیک شد که بالاترین بها در ۲ هفته گذشته بوده است.

ماسک در پیام های توئیتری با رد انتقاد ها از نفوذ و تاثیرگذاری خود بر بازار، نوشته با وجود فروش بیت کوین، شاید تسلا دوباره آن را در معاملات به کارگیرد.

بیت کوین از هنگام اعلان تسلا در فوریه درباره خرید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون واحد از این رمزارز و پذیرش آن در معاملات خرید خودروهایش، به مدت چند ماه افزایش یافته بود. اما ماسک مدتی بعد گفت که به علت نگرانی ها درباره تاثیر منفی استخراج این رمزارز بر محیط زیست به دلیل کاربرد انرژی زیاد که موجب دگرگونی های آب و هوایی می شود، از پذیرش این پول دیجیتال خودداری می کند.

ماسک در توئیتی نوشت: در پی تائید مصرف منطقی انرژی پاک (نزدیک به ۵۰ درصد) توسط استخراج کنندگان این رمزارز و روند مثبت آینده، تسلا کاربرد بیتکوین را در معاملات ازسرخواهد گرفت.

بیت کوین در پی انتشار این پیام با صعود ۹ درصدی به نزدیک ۴۰ هزار دلار یعنی بالاترین سطح در ۲۰ روز گذشته رسید.

بیت کوین با وجود صعود ۳۳ درصدی در سال جاری (۲۰۲۱) و رسیدن به بالای ۶۰ هزار دلار، هم زمان با اقدامات نهادهای نظارتی در چین علیه کاربرد آن و کاهش تمایل ماسک به آن، سقوط کرد.

توئیت ماسک در واکنش به نوشتاری بر اساس سخنان رئیس یک شرکت امنیت سایبری منتشر شد که او را به دستکاری قیمت ها و فروش بخش بزرگی از گنجینه رمز ارز خود، متهم کرده بود. ماسک با نادرست خواندن این ادعا، گفته که تسلا تنها ۱۰ درصد از دارایی های خود را به فروش رسانده تا تائید کند که بیت کوین قابل فروش و تبدیل آسان به نقدینگی بدون ایجاد تنش در بازار است.

با اینکه ماسک در مه (اردیبهشت ماه) گفته بود که هیچ بیت کوینی را نفروخته و نخواهد فروخت، اما سرمایه گذاران مشتاقانه در انتظار انتشار تغییرات در ذخیره رمزارز تسلا در ماه آینده (ژوئیه) هستند.

بهای دیگر رمز ارزها مانند اتریوم و داج کوین پس از افزایش در روزهای پایانی هفته گذشته، ثابت باقی مانده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید