نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت و گوی روسای هیات‌های روسیه و آمریکا پس از جلسه مشترک با گروه ۱+۴ پیرامون احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

دیدار روسای هیات‌های روسیه و آمریکا در وین درباره برجام

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات روسیه در مذاکرات برجام را برعهده دارد در توئیتی نوشت: امروز مذاکرات مفیدی بین هیات‌های روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات وین پیرامون احیای برجام برگزار شد.

وی با گوشه چشمی به دیدار تاریخی روسای جمهوری آمریکا و روسیه که قرار است روز چهارشنبه در ژنو برگزار شود افزود: گفت‌وگوی ما در وین انگار گواهی است که دو کشور می‌توانند همکاری های با یکدیگر را بر سر مسائل مشترک حفظ کنند. (در این مساله به خصوص بحث بر سر عدم اشاعه تسلیحات اتمی است)

پیشتر اعضای گروه چهار به علاوه یک و آمریکا در ادامه رایزنی‌های فشرده و مستمری که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، در نشستی بدون حضور ایران موضوع توافق هسته‌ای را دنبال کردند.

اولیانوف در این باره گفت: امروز جلسه روسای هیات‌های مذاکرات وین (بدون ایران و کارشناسان) برگزار شد تا درباره پیشرفت‌های حاصل شده و گام‌های بعدی تبادل نظر صورت گیرد. 

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

ششمین دور مذاکرات احیای برجام شنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین از سرگرفته شد. اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام اعلام کرد که طرف‌ها بر یافتن راه‌ حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی طی روزهای آینده متمرکز هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید