نوشیدن آب در ظروف سفالی فواید زیادی برای سلامتی دارد. خاک رس قلیایی طبیعی به غذاهای اسیدی واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه مشکلات معده را برطرف می‌کند.

فواید باورنکردنی نوشیدن آب در ظروف سفالی

به گزارش سلام نو به نقل از  پارسینه، ظروف سفالی در گذشته به دلیل فوایدشان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، زیرا آن‌ها نه تنها جایگزین ظروف شیشه‌ای یا ظروف دیگر می‌شوند، بلکه مصرف آب در این ظروف سفالی می‌تواند فواید درمانی برای بدن داشته باشد.

وب سایت Health Shots استفاده از ظروف سفالی را برای ذخیره آب توصیه کرده و بسیاری از مزایای آن را برشمرده است:

ذخیره آب در ظروف سفالی به خنک شدن طبیعی آب کمک می‌کند، زیرا این ظروف مخروطی حاوی منافذ کوچک روی سطح خود بوده و آب از طریق این منافذ به سرعت تبخیر می‌شود.

فرایند تبخیر آب داخل ظرف، تضمین می‌کند که گرمای آب درون آن از بین برود و این امر باعش کاهش دمای آب می‌شود.

همچنین، خاک رس قلیایی طبیعی به غذاهای اسیدی واکنش نشان می‌دهد و تعادل مناسبی در سطح pH ایجاد و در نتیجه اسیدیته و مشکلات معده را برطرف می‌کند؛ زیرا بیشتر از آنچه می‌خوریم در بدن اسیدی می‌شود و سمومی تولید می‌کند که بر معده تأثیر می‌گذارد.

آب ذخیره شده در ظروف سفالی فاقد هر نوع مواد شیمیایی است، بنابراین نوشیدن روزانه آب از این ظروف، به دلیل داشتن مواد معدنی موجود در آب می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و ​​بهبود روند هضم شود.

همچنین آب ذخیره شده در ظروف سفالی در مبارزه با گرمازدگی در بدن کمک می‌کند و نه تنها این ظروف برای خنک سازی آب بلکه برای تصفیه طبیعی آن نیز مفید هستند؛ زیرا بافت ظریف و متخلخل آلودگی‌های موجود در آب را تصفیه کرده و نوشیدن آن را نسبتاً ایمن می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید