فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان بنا ندارند به هر قیمتی در انتخابات حضور یابند و به همین دلیل بخش وسیعی از جامعه اصلاح‌طلبان نسبت به مسئله انتخابات از خود واکنش نشان می‌دهند که این در نتیجه همان استراتژی درست است.

در این دوره از انتخابات امکان بازیگری از اصلاح‌طلبان گرفته شد / شاید جمعه شاهد سوپرایز دیگر از سوی مردم ایران باشیم

به گزارش سلام نو، «فیاض زاهد»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در خصوص دلیل عدم مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات گفت: عدم مشارکت اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به این علت است که هیچ امکانی برای بازیگری و بازی سازی و بازیگردانی برایشان قائل نشدند. معقول ترین و معتدل ترین و در واقع کم حاشیه ترین شخصیت های اصلاح طلب وارد عرصه انتخابات شدند از اسحاق جهانگیری گرفته که برادر دو شهید و معاون رئیس جمهور و استاندار و وزیر و نماینده مجلس بوده تا محمد شریعتمداری که ۳۰ سال حکم رهبری را دارد و برادر شهید و وزیر آقای خاتمی و روحانی و معاونت اجرایی رئیس جمهور را در سبقه خود دارد و مسعود پزشکیان که او هم یک نیروی ارزشی و در واقع حزب اللهی اصلاح طلب محسوب می شود، حتی علی لاریجانی که قرار بود یک روزی از کنار اصلاح طلبان عبور کند، را هم رد صلاحیت کردند. در این دوره از انتخابات امکان بازیگری از اصلاح طلبان گرفته شد اما سیاست استراتژیکی که اصلاح طلبان در پیش گرفتند، منجر به شکل گیری اشتیاق و شوق در جامعه شد که اصلاح طلبان اعلام حضور کنند. 

فیاض زاده ادامه داد: اصلاح طلبان بنا ندارند به هر قیمتی در انتخابات حضور یابند و به همین دلیل بخش وسیعی از جامعه اصلاح طلبان نسبت به مسئله انتخابات از خود واکنش نشان می دهند که این در نتیجه همان استراتژی درست است. هر چند ممکن است در جلسه امروز اصلاح طلبان با توجه به رصد شرایط سیاسی و مواضع کاندیداهای دوگانه مهرعلیزاده و همتی علیرغم نگرانی هایی که وجود دارد تصمیمی دیگر گرفته شود که با شهامت و شجاعت از آن دفاع می کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اصلاح طلبان از موضع خود در عدم حمایت از نامزدهای موجود کوتاه بیایند و یک نامزدی را معرفی کنند، گفت: در سیاست همه چیز امکان پذیر است، اصلاح طلبان از سوی افکار عمومی برای این دوره از انتخابات فشار زیادی را تحمل می کنند، انتخاباتی که می تواند یک نقطه عطفی در تاریخ کنش های سیاسی اجتماعی ملت ایران محسوب شود. شواهدی وجود دارد که در میان بسیاری از گروه های سیاسی اصلاح طلب زمزمه هایی مبنی بر اعلام موضع و حمایت از یک کاندیدا به گوش می رسد اما تا شب باید صبر کنیم و من از اینکه به قطعیت چیزی را بیان کنم، پرهیز می کنم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برخی شعارهای کاندیداهای اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شوند از لجبازی هشت ساله دست برمی دارند و هم به FATF می پردازند و هم سینه چاک برجام می شوند و برجام را همچون مائده آسمانی حفاظت می کنند همچنین سعی می کنند که مسئله خود را با آمریکا حل و فصل، کنند.

او ادامه داد: آنها فقط می خواستند که دولت حسن روحانی یا دولت اصلاح طلبان این را به ثمر نرساند، به خوبی می دانند که اگر نسبت به این موارد، موضع منفی داشته باشند موجب ریزش آراء آنها خواهد شد و همین امر بر ترس آنها در نحوه مواجهه با افکار عمومی اثر گذاشته است و همین حالا که یک انتخابات ۵ بر یک را شاهد هستیم و همه امکانات را در اختیار یک کاندیدا خاص قرار داده شده هنوز می ترسند و شاهد هستیم که کیهان به دیگران تشر می زند که شما چرا کنار نمی روید و مصاحبه می کنند که اگر حرف زیادی بزنید شما را رد صلاحیت می کنیم، یعنی رفتار این آقایان در نوع خودشان کم نظیر است.

فیاض تصریح کرد: ملت ایران با سابقه و با تمدنی کهن و با غریزه بسیار حساس و فهمیده می دانند که کجا چه واکنشی از خود نشان بدهند. شاید این جمعه هم شاهد یک سوپرایز دیگر از سوی مردم ایران باشیم. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید