در برخی از پکیج‌ها از دو مبدله جدا استفاده می‌شود به جای اینکه از یک مبدل دو منظوره استفاده کنند. معمولا در پکیج‌های دو مبدله یکی از آنها مبدل اولیه و به بعدی مبدل ثانویه گفته می‌شود. در اولی آب مدار توسط شعله مشعل گرم می‌شود و در مبدل ثانویه آب مصرفی گرم می‌شود. در اینجا ممکن است برای شما عزیزان یک سوال مطرح شود این سوال که آب مصرفی در مبدل ثانویه چگونه گرم می‌شود؟

انواع پکیج شوفاژ دیواری و نحوه استفاده

انواع پکیج های ساختمانی

پکیج های ساختمانی در دو نوع پکیج های دیواری و پکیج های زمینی طراحی و تولید می شوند که البته پکیج های زمینی کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر پکیج های دیواری آن هم به علت راحتی و سهولت در نصب و مکان اشغالی کمتر می باشد.

پکیج های دیواری

تاسیسات بابامرادی در نظر دارد با ارائه مطلب انواع پکیج شوفاژ دیواری  به همراه اطلاعات تعمیر پکیج در اندیشه   نسبت به بالا بردن توانایی استفاده از پکیج ورفع عیوب، خوانندگان عزیر را مطلع سازد. . پکیج های زمینی کاربرد بیشتری دارند و استفاده از آن ها متداول تر می باشد.این پکیج ها مانند یک دهنه کابینت بر روی دیوار ها نصب می شوند و ابعاد آن ها معمولا به متراژ واحد ساختمانی،موقعیت مکانی واحد ساختمانی و موقعیت جغرافیایی واحد ساختمانی بستگی دارد.می دانیم که تابش آفتاب بر دیواره های یک واحد ساختمانی می تواند به گرمای آن واحد کمک شایانی بکند.

پکیج های زمینی

پکیج های زمینی همانگونه که از نام آن ها مشخص است،روی زمین نصب شده و بر به هیچ عنوان از آن ها برای استفاده روی دیوار نمی توان استفاده نمود.ابعاد این پکیج ها معمولا از پکیج های زمینی بیشتر می باشد و گاها در برخی از آن ها از مشعل جداگانه استفاده می گردد ولی غالبا دارای یک مخزن آب گرم یا مخزن کوئل دار می باشدتعمیرات پکیج زمینی به مراتب پیچیده تر از پکیج های دیواری می باشد و در عین حال زمان بیشتری برای تعمیر آن باید در نظر گرفت.پکیج های زمینی بیشتر در ویلاها و ساختمان هایی با متراژ گسترده تر استفاده می گردد.

انواع مختلف پکیج دیواری

پکیج های دیواری بستگی به نوع کاربردشان و مزایا و معایبی که دارند به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند. به طور کلی پکیج های دیواری در ۴ دسته قرار می گیرد. ۱. مبدل حرارتی ۲. مخزن دار ۳. محفظه ی احتراق ۴. چگالشی این ۴ دسته ی متفاوت از پکیج دیواری است اما بدانید که دسته ی پکیج های دیواری مبدل حرارتی دو نوع دارد. ۱. تک مبدله ۲. دو مبدله و همینطور پکیج هایی از نوع محفظه احتراق هم دارای دو نوع می باشد. ۱. پکیج دیواری فن دار ۲. پکیج دیواری بدون فن حال که شما عزیزان با انواع پکیج دیواری آشنا شدید می خواهیم به توضیح کامل هر یک از آنها بپردازیم و مزایا و معایب را هم مطرح کنیم.

پکیج های تک مبدل:

نحوه ی عملکرد پکیج تک مبدل به اینصورت می باشد که هنگام باز کردن آب مصرفی با عبور جریان آب از فلومتر عملکرد دستگاه شروع شده. سپس دمای آب توسط NCT با دمای تنظیم شده مشعل مقایسه می کند و مشعل روشن می شود. اگر زمانی که از آب مصرفی استفاده می کنید هم زمان با آن پمپ هم کار کند پکیج دیواری هم آب گرمایشی و هم آب مصرفی را همزمان تامین می کند. اما این کار عملی نیست چرا که به دلیل نبود طول مناسب مبدل و مصرف گاز این اتفاق نمی افتد. معمولا در این مورد شعله ی گاز را طوری تنظیم می کند که دمای آب گرم با دمای تنظیم شده مقداری در اندازه ی چند سانتی گراد با یکدیگر متفاوت اند. این مدل از پکیج ها از مدل های قدیمی و اولیه ی پکیج بوده و تقریبا از رده خارج محسوب می شوند. از یک جهت تشابه زیادی با آبگرم کن های سریع دارند یه دلیل اینکه تنها دارای یک مبدل حرارتی بوده که هم سیستم گرمایش را راه می اندازد و هم آب گرم مصرفی را تامین می کند. نکته: تک مبدله بودن این پکیج ها باعث ایجاد رسوب زیادی می شود که رسوب زدایی آن ممکن هست موجب سوراخ شدن آن شود.

پکیج های دو مبدله:

در برخی از پکیج ها از دو مبدله جدا استفاده می شود به جای اینکه از یک مبدل دو منظوره استفاده کنند. معمولا در پکیج های دو مبدله یکی از آن ها مبدل اولیه و به بعد ی مبدل ثانویه گفته می شود. در اولی آب مدار توسط شعله ی مشعل گرم می شود. و درمبدل ثانویه آب مصرفی گرم می شود. در اینجا ممکن است برای شما عزیزان یک سوال مطرح شود این سوال که آب مصرفی در مبدل ثانویه چگونه گرم می شود؟ آب مصرفی به صورت غیر مستقیم توسط جریان آب موجود در مدار در مبدل ثانویه گرم می شود. مزایای پکیج دو مبدله: آب گرم مصرفی را به صورت یکنواختی تولید می کنند. و در مبدل های حرارتی رسوب کمتری ایجاد شده. معایب پکیج دو مبدله: اولین عیبی که دارد زمان نسبتا زیادی است که صرف گرم شدن آب می شود و دومین اشکالی که می توان بر این سیستم گرفت فعال بودن همیشگی آن حتی در فصل های تابستان که استهلاک بیشتر دستگاه را به دنبال دارد..جهت خرید پکیج دو مبدله می توانید با مراجعه به نمایندگی ایران رادیاتور در اندیشه مراحعه و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

سوالاتی که در مورد تعمیر پکیج دیواری بوتان باید بدانید

۱- چه زمانی نیاز به اسیدشویی و رسوب زدایی در پکیج بوتان میباشد؟ معمولا نمیتوان زمان دقیقی را برای این کار مشخص کرد اما می توان از برخی نشانه ها همچون: افت فشار اب گرم در اشپزخانه و حمام، پکیج روشن است اما آب گرم نمیشود، شوفاژ و رادیاتور چند روز کاملا سرد باشند، کد خطای ۷۰ را مشاهده نمایید.

۲- دلایل سرد و گرم شدن آب در پکیج بوتان چیست؟ این مشکل می تواند به موارد زیادی مربوط باشد. خرابی قطعات داخلی اعم از فلوتر،پرشر فن، سنسور تشخیص دمای آب گرم و نوسان شدید آب در داخل رادیاتور و … می تواند این مشکل را به وجود بیاورند.

۳- علت افت فشار اب در پکیج بوتان چیست؟ این مشکل همواره در اکثر دستگاه ها وجود دارد. مسائلی از قبیل ترکیدگی لوله های ورودی پکیج، شل شدن اتصالات، خراب شدن منبع انبساط، کاهش فشار آب شهری و …. در ایجاد آن نقش به سزایی دارد.

۴- چرا پکیج دیواری بوتان به صورت انفجاری روشن میشود؟ انفجاری روشن شدن پکیج یکی از مهم ترین مشکلاتی است که اگر به موقع بر طرف نشود می تواند خسارت جانی به بار بیاورد. تنظیم نبودن فشار گاز ورودی، خراب بودن یا فاصله داشتن جرقه زن از نکاتی هستند که لازم است برای رفع این مشکل بررسی شوند.

۵-دلیل زرد شدن شعله پکیج بوتان از چیست؟ خارج نشدن دود حاصل از احتراق و مکش نا مناسب، مسدود بودن مسیر دودکش، نبود اکسیژن کافی در محیط می تواند دلیل این مشکل باشد.

۶- خاموش شدن مداوم پکیج دیواری از چیست؟ این مشکل می تواند به کاهش شدید فشار گاز و یا آب مربوط باشد. برای بررسی دقیق تر می توانید از تعمیرکار پکیج بوتان کمک بگیرید.

۷- پکیج بوتان هنگام کارکرد سر و صدای زیادی دارد: سر و صدایی که هنگام کارکرد از دستگاه شنیده میشود به احتمال زیاد به رسوب داشتن و یا هوا گرفتن پکیج مربوط میشود. برای رفع آن می توانید اسیدشویی انجام دهید.

۸- پکیج دیواری بوتان به هیج عنوان روشن نمیشود: برای عیب یابی این مشکل ابتدا لوله کشی گاز اصلی و ورودی پکیج را بررسی نمایید. گاهی اوقات شیلنگ گاز متصل به پکیج دارای هوای اضافی است که با رفع آن مشکل حل میشود. در صورتی که مشکل حل نشد برای وصل و افزایش گاز ورودی از نمایندگی بوتان در اندیشه راهنمایی بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید