ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: سران درباره طیف مختلفی از موضوعات گفت‌وگو خواهند کرد. روسیه یکی از محورها خواهد بود. روابط ما با روسیه در پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد.

رهبران ناتو از فرصت رایزنی روسای جمهور روسیه و آمریکا استقبال می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ینس استولتنبرگ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران نشست پیش‌رو را لحظه‌ای مهم در اتحاد بین ۳۰ کشور عضو خواند و گفت امروز فصل جدیدی را در روابط فرا آتلانتیک باز خواهیم کرد.

وی افزود: سران درباره طیف مختلفی از موضوعات گفت‌وگو خواهند کرد. روسیه یکی از محورها خواهد بود. روابط ما با روسیه در پایین ترین سطح از زمان جنگ سرد قرار دارد. این به خاطر اقدامات متجاوزانه روسیه است و من اطمینان دارم که سران ناتو رویکرد دو سویه در پیش خواهند گرفت که تلفیقی از دفاع قوی و گفت‌وگو خواهد بود. وی افزود که رهبران ناتو همچنین از فرصت رایزنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا استقبال می‌کنند.

دبیرکل ناتو چین را از دیگر از موضوعات مهم اجلاس سران خواند و گفت: ما نیاز داریم تا با چین درباره تغییرات آب و هوایی و خلع سلاح تعامل کنیم. اما قوای نظامی و رفتارهای خصمانه چین برای امنیت ما تهدید به‌شمار می‌رود و ما باید به این مسائل در قالب یک اتحاد بپردازیم

استولتنبرگ اضافه کرد: سران ناتو امروز همچنین به طرح اصلاحات ۲۰۳۰ ناتو هم خواهند پرداخت. این طرح روی تقویت بنیه دفاعی، مقاومت و تیز کردن لبه فناوری ما متمرکز است.

برای اولین بار در تاریخ ناتو هم به گفته وی، تغییرات آب و هوایی به عنوان دستورکار مهم اتحاد اعضا در نظر گرفته شود.

دبیر کل ناتو با بیان اینکه برای پرداختن به این مسائل نیاز به منابع مالی بیشتری است به این نکته اشاره کرد که کشورهای عضو طی ۷ سال گذشته مجموع ۲۶۰ میلیارد دلار هزینه دفاعی بیشتری را در نظر گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید