جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا پس از دیدارش با ملکه انگلیس گفت: فکر نمی‌کنم حرفی که می‌زنم توهین به ملکه باشد، او به شدت مرا یاد مادرم انداخت. ظاهر او و گشاده‌رویی‌اش درست شبیه مادرم بود.

روایت بایدن از دیدارش با ملکه انگلیس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جو و جیل بایدن، رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا و ملکه الیزابت دوم ۹۵ ساله برای صرف چای عصرانه در ویندورز با یکدیگر دیدار کردند.

بایدن ۷۸ ساله کمی قبل از عزیمت به لندن به خبرنگاران گفت: ما صحبت‌های خوبی داشتیم. او می خواست درباره دو رهبری که من قرار است با آنها دیدار کنم، پوتین، و شی جینپینگ بداند؛ ما یک صحبت طولانی داشتیم.

بایدن افزود: من گفتم ای کاش می‌توانستیم بیشتر بمانیم، شاید بتوانیم ماشین ها را کمی بیشتر نگه داریم. به هر حال، او بسیار لطف کرد. من ایشان را به کاخ سفید دعوت کردم. 

روایت بایدن از دیدارش با ملکه انگلیس

ملکه جمعه شب پذیرای رهبران گروه هفت کشور ثروتمند و همسرانشان در جنوب غربی انگلیس در ایالت کورنوال محل برگزاری اجلاس سه روزه بود. پیش از آن ، جیل بایدن گفته بود که آنها مشتاقانه منتظر دیدار با ملکه هستند و این یک قسمت هیجان انگیز از سفر آنهاست.

در طول ۶۹ سال سلطنت بر بریتانیا  طولانی‌ترین دوره سلطنت در انگلیس، ملکه با ۱۴ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است. بایدن‌ها در ۲۰۲۱، ترامپ ۲۰۱۸، اوباما  ۲۰۱۶، جورج دبلیو بوش و همسرش ۲۰۰۸، کلینتون‌ها ۲۰۰۰، بوش پدر ۱۹۹۱، ریگان‌ها ۱۹۸۲، کارترها ۱۹۷۷، جرالد فورد ۱۹۷۶، نیکسون ۱۹۷۰، کندی ۱۹۶۱، آیزنهاور ۱۹۵۷ و ترومن ۱۹۵۱ با ملکه دیدار کرده‌اند.

جو بایدن و همسرش کمی پس از دیدار با ملکه انگلیس لندن را به مقصد بروکسل ترک کردند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید