سوزش معده و دل درد از امراض مهم گوارشی است که افراد دچار آن می‌شوند، اما باید افراد خیلی زود به فکر درمان آن باشند و سریعاً به پزشک مراجعه نمایند.

سوزش معده و دل درد نشانه چه بیماری‌هایی است؟

به گزارش سلام نو، اگر به صورت مداوم بیماری های مشترکی مانند سوزش معده یا دل درد را تجربه می کنید، که حتی با تجویز داروهای بدون نسخه نیز حالتان بهتر نمی شود، باید حتما به متخصص گوارش مراجعه کنید.

متخصصان گوارش که اغلب به عنوان پزشک GI معروف هستند، بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کبد را درمان می کنند.

این متخصصان، سرطان ها، بیماری های کبدی، سوزش معده، مشکلات کیسه صفرا، بیماری کرون، کولیت زخمی (اولسراتیو)، سندروم روده تحریک پذیر، خونریزی داخلی، بیماری سلیاک و سایر اختلالات دیگر را درمان می کنند. همچنین می توانند مواردی را راجع به چگونگی سالم نگه داشتن سیستم گوارشی به شما آموزش دهند.

در چه مواقعی باید به متخصص گوارش مراجعه کنید؟

اگر هر یک از علائم زیر را دارید، باید حتما به متخصص گوارش مراجعه کنید.

ممکن است سوزش معده داشته باشید که با داروهای بدون نسخه نیز بهتر نمی شود. گرچه این سوزش به صورت چند وقت یک بار رخ می دهد اما اگر حالت تهوع، استفراغ یا در بلع مشکل دارید و به صورت شبانه، دل درد داشته باشید، باید حتما به سراغ متخصص گوارش بروید.

در حالت دیگری امکان دارد درد مداوم یا شدید در معده داشته باشید. این درد در ناحیه شکم به دلیل وجود ویروس معده، باعث ایجاد سوء هاضمه یا گاز می شود. درد شدیدتر ممکن است نشان دهنده انسداد روده باشد.

امکان دارد در مدفوع تان خون وجود داشته باشد. اگر این خون به رنگ قرمز یا سیاه باشد، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. این حالت می تواند نشان دهنده خونریزی در دستگاه گوارش باشد.

ممکن است در مری شما غذا گیر کرده باشد. در این حالت به احتمال زیاد توده ای را در گلو احساس می کنید یا در بلع، با مشکل مواجه می شوید. گیر کردن غذا در مری، باعث از دست دادن اشتها یا استفراغ می شود که امکان دارد نشان دهنده بیماری یا نوعی ناهنجاری باشد.

از انجام کولونوسکوپی غربالگری در 45 سالگی غافل نشوید

در سن 45 سالگی، حتی اگر حال تان خوب باشد و علائمی نداشته باشید، طبق توصیه ای که انجمن سرطان آمریکا کرده است، باید اولین کولونوسکوپی غربالگری را در این سن و هر ده سال یکبار انجام دهید. طبق گفته دکتر تامی پاکانا در مرکز پزشکی Rush Copley Gastroenterology : کونولوسکوپی زندگی آدم ها را نجات می دهد. این روش می تواند سرطان را زودتر تشخیص دهد تا درمان آن ساده تر باشد، به همین دلیل بهتر است قبل از بروز علائم آزمایش انجام شود.

اگر هر یک از این علائم یا عوامل خطرناک را دارید، نیاز است به متخصصی که در حوزه GI فعالیت دارد مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید