جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدارش با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه او را خودکامه‌ای ضعیف توصیف کرد.

پوتین خودکامه‌ای است که آنقدرها هم قوی نیست

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، به گزارش رویترز، بایدن که در آستانه دیدار با پوتین قرار دارد او را فرد خودکامه‌ای خواند که آنقدرها هم که به نظر می‌رسد قوی نیست. رییس جمهور آمریکا گفت: شاید پوتین درست بگوید که روابط ایالات متحده و روسیه به بدترین وضع در سالهای اخیر رسیده است چرا که روسیه دیگر قوی نیست و دخالت‌های زیادی هم در خاورمیانه انجام داده است.

بایدن که برای شرکت در اجلاس گروه هفت به انگلیس رفته آمریکا و دیگر کشورهای عضو این گروه را جامعه متمدن و دمکراتیک خواند که در برابر خودکامگان جهان ایستاده‌اند.

بایدن قرار است در مورد موضوعات مختلف مثل اوکراین، بلاروس، حملات سایبری و جاسوسی‌ها با پوتین صحبت کند. بایدن در پاسخ به این سوال که چرا که پوتین از زمانی که یلتسین از قدرت در روسیه کنار رفته هیچ تغییری نکرده گفت: او پوتین است؛ خودکامه‌ها چون قدرت زیادی دارند دوست ندارند به افکار عمومی پاسخ دهند اما من سوالات خودم را از او خواهم پرسید چرا که خودکامگی پوتین من را از سوال پرسیدن منصرف نمی‌کند.

گفتنی است کشورهای گروه هفت روز یکشنبه به چین هم تاخته و از این کشور خواستند حقوق بشر را در مورد مسلمانان اویغور و مردم هنگ کنگ رعایت کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید