رهبران گروه ۷ همزمان در بخشی از بیانیه خود در پایان نشست کنونی این گروه، حمایت خود از احیای توافق هسته‌ای ایران را اعلام کردند.

بیانیه سران گروه ۷ در حمایت از مذاکرات برجام

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سران گروه ۷ در بخشی از بیانیه خود برای خاتمه دادن به نشست کنونی این گروه در کورنوال، انگلیس از احیای برجام حمایت کرده و اجرای کامل آن را راه‌حل مناقشات کنونی دانستند.

این کشورها (آمریکا، آلمان، انگلیس، ژاپن، فرانسه، ایتالیا و کانادا) در بیانیه خود اعلام کردند: «متعهدیم تا از عدم تولید و دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مطمئن شویم. همچنین از تلاش هیئت‌های حاضر در مذاکرات وین برای بازگشت آمریکا و ایران به برجام و تعهد این دو کشور به توافق هسته‌ای استقبال و حمایت خود را از منع گسترش سلاح‌های اتمی و اطمینان از صلح‌آمیز بودن توافق هسته‌ای ابراز می‌کنیم.»

شب گذشته ششمین دور مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، تروئیکای اروپایی، روسیه، و چین در گراند هتل، وین اتریش، برگزار شد. پس از پایان این نشست مسئول ارتباطات و اطلاعات عمومی نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد: «اکنون هیئت‌های حاضر در نشست به بحث‌های مختلف درباره جزئیات کار و اقدامات لازم خواهند پرداخت. اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده، مذاکراتی با تمامی نماینده‌ها به‌صورت جداگانه برگزار خواهد کرد.»

همچنین «وانگ کوان» نماینده چین در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین، لغو تحریم‌ها را کلید اصلی حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای با ایران دانست و گفت: «تمامی طرف‌ها تمایل به ارائه راه‌حل دارند، اما برخی مناقشات همچنان باقی مانده‌اند.»

این در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، از حصول توافق برای احیای برجام طی روزهای آتی را بعید دانست و گفت: «کاملاً معتقدم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران در روزهای آتی به نتیجه برسد. آنچه مشخص است ما نمی‌توانیم پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۱۸ ژوئن پیش‌نویس سند نهایی مذاکرات وین را تکمیل کنیم.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید