با ورزش می‌توانید از شر سموم خلاص شوید و بهتر بتوانید به تناسب اندام برسید. ورزش برای پرورش سلامت و بهبود عملکردهای بدن و ذهن شما بسیار موثر خواهد بود. 

با این ترفندها سالم تر باشیم

به گزارش سلام نو، برخی از جنبه‌های زندگی شما ممکن است طی چند ماه گذشته تغییر کرده باشند. این تغییرات می‌توانند مثبت یا منفی باشند. امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مراقبت و حفظ سلامتی خود نیاز داریم. عادات بهداشتی و تغییرات مثبت کلید اصلی محافظت و تقویت سلامتی هستند. هنگامی که احساس سلامتی و قدرت بیشتری می‌کنید،  می‌توانید با چالش‌های بعدی راحت‌تر روبرو شوید، خواه این کار شامل شروع یک پروژه جدید  و یا برخورد با روابط شخصی ناخوشایند باشد. در واقع همه چیز از سلامتی و عادت‌های سالم شما شروع می‌شود. با رعایت نکات زیر هر دو این موارد را بهبود ببخشید.

دفترچه‌ای برای عادت‌های بهتر تهیه کنید

هنگامی که به دنبال تغییر جنبه‌های مهم زندگی‌تان هستید، سعی کنید اهداف شغلی، برنامه تناسب اندام و برنامه کاری خود را بنویسید. با این حال، یافتن تعادل و کار بر روی تمام آن جنبه‌های موازی بدون احساس خستگی، بسیار مهم است. از طریق نوشتن و روزنامه‌نگاری می‌توانید درک کنید که چه جنبه‌هایی از روزتان بیشتر وقت‌گیر است و باعث احساس خستگی یا درماندگی شما می‌شود. در عین حال، این نوشته‌ها می‌توانند اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما را واضح تر کنند.

فرصتی را برای استراحت اختصاص دهید

استراحت بسیار مهم است. استراحت به شما این امکان را می‌دهد که خود را از شرایط فعلی خارج کنید، آنچه اتفاق می‌افتد را دوباره ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چگونه به بهترین نتایج پاسخ دهید. در واقع، 30 دقیقه خوابیدن می‌تواند به شما در استراحت بدن و ذهن کمک کند.

مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن برای سلامتی بسیار مفید است. هر روز 15 دقیقه تمرین مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا خودآگاهی خود را بهبود ببخشید و ذهن خود را دوباره برای اولویت‌ها متمرکز کنید. اما یکی از بزرگترین مزایای مدیتیشن این است که استرس  و سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد. جدا از کمک به احساس آرامش بیشتر، این همچنین می‌تواند به شما در کاهش التهاب و داشتن سبک زندگی سالم کمک کند.

یک تغذیه متفاوت را امتحان کنید

وقتی نوبت به تغییر بهترین حالت تغذیه می‌رسد، هیچ زمانی بهتر از تعطیلات وجود ندارد. در واقع، تعطیلات به شما این فرصت را می‌دهد که از تمام غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید. شما باید یک رژیم غذایی را در نظر بگیرید که متناسب با اهداف تناسب اندام و سبک زندگی شما باشد. رژیم های گیاهی و مدیترانه‌ای می‌توانند گزینه‌های خوبی برای این منظور باشند.

ورزش کنید

ورزش هسته اصلی یک سبک زندگی سالم است و می‌تواند به شما در بهبود کیفیت کلی زندگی کمک کند. با ورزش می‌توانید از شر سموم خلاص شوید و بهتر بتوانید به تناسب اندام برسید. ورزش برای پرورش سلامت و بهبود عملکردهای بدن و ذهن شما بسیار موثر خواهد بود.  روش‌های آگاهانه حرکت، از جمله یوگا و پیلاتس، می‌توانند به شما در بهبود تحرک، تعادل، انعطاف پذیری و قدرت کمک کرده و  اندورفین‌های ارزشمند را آزاد کنند.

با تأخیر مبارزه کنید

اگر در برخی از جنبه های زندگی خود تعلل کرده‌اید، به طور حتم از پیامدهای بد این الگوی رفتاری رنج برده باشید. تأخیر و تعلل می‌توانند باعث شوند شما هزینه بسیار بیشتری بپردازید. با افزایش سن، انجام همه آزمایشات و بررسی‌هایی که به شما در بهبود کیفیت زندگی در طولانی مدت کمک می‌کنند، بسیار مهم است. شما باید روی سلامتی خود سرمایه گذاری کنید. برای این منظور با چشم پزشک یا دندانپزشک خود ملاقات کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید