قرص‌ها و مکمل‌ها باید فاقد مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و غیر ضروری باشند. اگر می‌خواهید بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌ها را تهیه کنید باید چند نکته را رعایت کنید.

 قبل از دریافت ویتامین و مکمل‌ این مطلب را بخوانید؟

به گزارش سلام نو، اگر با تغییر رژیم تمام مواد مغذی از غذاهای خانگی شما تأمین می‌شود، باید این کار را به صورت جدی دنبال کنید. واقعیت این است که این روزها مردم زندگی پرمشغله‌ای را سپری می‌کنند و معمولاً نمی‌توانند به طور منظم انواع غذاهای توصیه شده را مصرف نمایند. بنابراین سریع به سراغ یک راه ارزان مانند مصرف قرص مولتی ویتامین یا انواع مکمل‌ها هستند. اما باید هر  مکمل یا قرص مولتی ویتامینی را که در داروخانه‌ها می‌بینید، تهیه نمایید؟ هر نوع مکملی را در بازار می‌بینید نباید سریع وارد بدن خود کنید. در واقع انواع قرص‌ها و مکمل‌ها باید فاقد مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و غیر ضروری باشند. اگر می‌خواهید بهترین ویتامین‌ها و مکمل‌های با کیفیت بالا را مصرف کنید، باید به نکات زیر توجه کنید.

از مواد تشکیل دهنده مکمل و قرص‌ها مطمئن شوید

آیا واقعاً می‌دانید که در داخل مکمل یا قرص‌های ویتامین چه چیزی وجود دارد؟ برخی از تولیدکنندگان این قرص‌ها و مکمل‌ها برای بهتر شدن طعم، مواد افزودنی استفاده می‌کنند که هیچ ارزش غذایی نداشته و فقط پر کننده هستند. شما باید برچسب‌های روی مکمل یا قرص‌های خود را بخوانید، با تمرکز بر مواد تشکیل دهنده و همچنین ارزش غذایی آنها را انتخاب کنید.

مکمل‌ها را در صورت نیاز مصرف کنید

اگر می‌دانید که بدن شما فاقد یک ماده معدنی ضروری یا ویتامین خاص است، اولین فکر شما باید استفاده از آن ویتامین باشد. در واقع، بیشتر افرادی که نگران سلامتی خود هستند از یک روش ساده استفاده می کنند، آنها روزانه یک لیوان آب میوه تازه به همراه ۳۰ دقیقه ورزش را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه می‌کنند. مصرف مولتی ویتامین هیچ مشکلی ندارد، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم  به آن نیازی ندارند. اکثر افراد تنها به یک آنتی اکسیدان ضروری یا شاید یک مجموعه امگا 6 نیاز دارند.

درباره تولید کننده ویتامین تحقیق کنید

تولیدکنندگانی که نگران سلامتی مشتریان خود هستند. این را درک کرده‌اند که افرادی با آلرژی شدید وجود دارند که نمی‌توانند پروتئین حیوانی یا ویتامین‌های تولید شده با هر موادی مانند تخم مرغ، گندم را دریافت کنند. تولیدکنندگانی که تمرکز خود را روی خلوص، کیفیت  محصولات  قرار می‌دهند و به شرایط سلامتی افراد توجه می‌کنند، به سادگی بهترین انتخاب هستند. تحقیق کنید تا بفهمید اینها کدام تولیدکننده هستند و چه قول‌هایی را به مصرف کنندگان می‌دهند.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد، شما باید بدانید که چه مارک‌هایی قابل اعتماد هستند، اما نکته مهم دیگر انتخاب عاقلانه بر اساس نیازتان است. به عنوان مثال، اگر پروتئین کمی دارید، می توانید یک مشت آجیل را جایگزین مکمل نمایید. برای بهبود سلامتی شما نیازی به مصرف هر نوع ویتامین ندارید. آگاهی از سلامتی و وضعیت جسمانی خود نیمی از راه است. اگر بدانید که از قبل چه کاری باید انجام دهید، نمی‌توانید ویتامین اشتباه را بخورید یا چیزی را که برای بدن شما مضر است مصرف کنید. بنابراین، حرف دیگران را قبول نکنید، همه برچسب‌ها را بخوانید، بدن خود را بشناسید، حتی آزمایشات  خون را انجام دهید تا تمام مکمل‌ها و ویتامین‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید