طبق پیش بینی وزیر نفت عراق، قیمت نفت برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بین ۶۸ تا ۷۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

پیش بینی قیمت نفت برای نیمه دوم ۲۰۲۱

به گزارش سلام نو  به نقل از فارس، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، در پاسخ به خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد گفت که پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ قیمت نفت بین ۶۸ تا ۷۵ دلار در هر بشکه را ببیند.

وی تاکید کرد: از آن جهت پیش بینی چنین بازه قیمتی را داریم که شاهد تعهد بالای کشورهای گروه اوپک پلاس به توافق کاهش عرضه در بازار هستیم.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هم هفته گذشته پیش بینی خود نسبت به بهبود تقاضای نفت در بازار جهانی در نیمه دوم سال جاری خبر داد. این سازمان به دنبال آن است که نفت بیشتری را روانه بازار کند. 

در گزارش اوپک آمده است که مصرف نفت در جهان در نیمه دوم سال جاری حدود ۵ میلیون بشکه در روز معادل ۵ درصد نسبت به نیمه اول افزایش خواهد یافت؛ چراکه جهان شاهد فعالیت‌های بیشتر اقتصادی با فروکش کردن بحران کرونا خواهد بود. 

اعضای گروه اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدان نفتی آنها شامل روسیه است، ۴۰ درصد از حجم نفتی را که به خاطر شیوع کرونا طی سال گذشته از عرضه به بازار جهانی کاسته بودند را دوباره روانه بازار کردند و قرار است چند روز آینده دوباره تشکیل جلسه داده و درباره عرضه بیشتر نفت به بازار تصمیم‌گیری کنند.

عراق در ماه می گفته بود که قصد دارد سهم شرکت اگزون‌مبیل آمریکا در یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی جهان را بخرد. این میدان به نام قرنه غربی ۱ عراق یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی جهان به شمار می‌رود و اگزون‌مبیل گفته که هنوز تصمیمی برای فروش سهم خود ندارد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید