نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۳ منطقه استانبول  به طور همزمان حمله کردند و چهارده نفر را به اتهام همکاری با داعش دستگیر کردند.

بازداشت ۱۴ مظنون مرتبط با گروه تروریستی داعش در ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک منبع امنیتی ترکیه روز یکشنبه گفت دستکم ۱۴ مظنون به دلیل ارتباط با گروه تروریستی داعش در استانبول بازداشت شدند.

به گزارش روزنامه «ینی شفق» این منبع امنیتی گفت که واحدهای ضد تروریسم در ۱۱ ژوئن همزمان به ۲۰ نشانی در ۱۳ منطقه استانبول  به طور همزمان حمله کردند و مظنونان مرتبط با داعش را دستگیر کردند.

ترکیه یکی از نخستین کشورهایی بود که داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این کشور از آن زمان بارها توسط این گروه تروریستی مورد حمله قرار گرفته است و تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در دستکم ۱۰ بمبگذاری انتحاری و چهار حمله مسلحانه کشته و صدها تن زخمی شدند.

در پاسخ، ترکیه برای جلوگیری از حملات بعدی عملیات ضد تروریسم را در داخل کشور علیه داعش آغاز کرد.

چندی قبل نیز  پلیس ترکیه در عملیات‌های ضد تروریستی  ۲۵ مظنون به همکاری و عضویت در گروه داعش را بازداشت کرد. منابع امنیتی ترکیه‌ای  گفتند که ۲۴ نفر از بازداشت‌شدگان تبعه عراقی و یک نفر تبعه فنلاند است که ارتباطی با گروه تروریستی داعش داشتند. چندی قبل «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفت در یک سال اخیر، بیش از ۷۰۰ تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.

ترکیه در هفته‌های گذشته همچنین اعلام کرد که بلندپایه‌ترین فرمانده داعش در این کشور را دستگیر کرده است. وزیر کشور ترکیه با انتشار توییتی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که عضو ارشد  داعش در جریان یک عملیات  امنیتی  دستگیر شد.

ترکیه فرد دستگیر شده را که از وی با عنوان «امیر خودخوانده  گروه تروریستی داعش » یاد شده به تدارک و برنامه‌ریزی حمله به اماکن توریستی و سوء قصد به مسئولان و مقام‌های سیاسی این کشور متهم کرده است. وزیر کشور ترکیه در توییتی نوشت: «امیر خودخوانده داعش در ترکیه با طرح‌ها و برنامه‌های مهم دستگیر و بازداشت شد.»

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید