در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان بیش از ۲۸۰ عضو طالبان کشته یا زخمی شدند.

۲۸۰ عضو طالبان در کابل کشته و زخمی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در استان‌های لغمان، پکتیا، وردک، ارزگان، نیمروز، بادغیس، سرپل و هلمند صد و هشتاد و یک نفر از طالبان کشته و صد و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند. همچنین یک فرماندار خودخوانده طالبان در عملیات نظامیان افغان در استان هرات افغانستان کشته شد.

درگیری‌ها میان نظامیان افغان و طالبان در مناطق مختلف افغانستان به ویژه استان‌های شمالی این کشور به اوج خود رسیده است.

رئیس شورای استانی قندوز امروز اعلام کرد: بازار شهرستان «علی آباد» استان قندوز در حمله طالبان به تصرف شبه نظامیان این گروه افتاد.

او افزود: در این درگیری پانزده نظامی افغان کشته و شماری از آن‌ها زخمی شدند. هنوز مسئولان امنیتی قندوز درباره تلفات سنگین نظامیان افغان در شهرستان علی آباد چیزی نگفته اند.

از سوی دیگر وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد: نیروهای پلیس افغان طی عملیاتی در استان لوگر نزدیک به هفت تن مواد منفجره را کشف و ضبط کردند.

وزارت کشور افزود: این عملیات در حومه شهر «پل علم» مرکز استان لوگر اجرا شد که در آن شش هزار و هشتصد کیلوگرم مواد منفجره به دست نظامیان افغان افتاد. تروریست‌ها قصد داشتند از این محموله بزرگ مواد منفجره برای ساخت مین و اجرای حملات تروریستی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید