رحماندوست تاکید کرد: از والدین می‌خواهم بچه‌ها را از کرونا و مرگ و میر کرونا نترسانند. چرا که کودک بیش از آنکه  از مرگ احتمالی خود و یا دوستانش رنج بکشد از بیم مرگ پدر و مادرش رنج می‌کشد و وقتی موضوع خیلی جدی شود در ناخودآگاه او واهمه از دست دادن پدر و مادر تشدید می‌شود. خیلی اخبار را برای آنها نگویند و نگذارند در معرض اخبار کرونا باشند.  بسیار برایشان کتاب بخوانند و بازی کنند تا به یاری خدا این داستان غم انگیز هم به پایان برسد.

دوران کرونایی را با بازی بسیار با کودک و کتابخوانی سپری کنید / کرونا برای کودکان بازی است آنها را نترسانید

مصطفی رحماندوست به والدین توصیه کرد دوران کرونا را با بازی و کتابخوانی بسیار با کودکان خود سپری کنند.

مصطفی رحماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، با طرح این موضوع که پیش‌تر هم درباره دوران کرونا و کودکان صحبت کرده بودم، گفت: قبلاً هم گفته بودم سعی نکنید بچه‌های خود را در خانه حبس کنید. بچه‌ها کمتر احتمال ابتلا دارند و این شانسی برای بچه‌هاست. با رعایت قوانین بهداشتی خوب است بچه‌ها را در محیط‌هایی چون حیاط آپارتمان‌ها و بوستان‌ها که فضا باز است ببرید تا بازی کنند و ترس از کرونا باعث نشود که سلامت روان بچه‌ها را از دست بدهیم.

این شاعر نامی کشورمان در مورد ضرورت قصه‌گویی برای کودکان در دوران کرونا، اظهار کرد: قصه‌ گفتن و قصه شنیدن ارتباطی به کرونا ندارد و بچه‌ها دوست دارند قصه بشنوند. آن‌ها به این شکل از ارتباط با بزرگترها نیاز دارند؛ امیدوارم در دوره کرونا این عادت ایجاد شود و بعد از دوره کرونا هم پدر و مادرها برای بچه‌ها بیشتر کتاب بخوانند و قصه بگویند.

رحماندوست ادامه داد: من از سالهای پیش که مطمئن شدم قصه گفتن برای بچه‌ها باعث گسترش مطالعه می‌شود مجموعه کتابهایی نوشتم و دیگران را دعوت به نوشتن کتابهایی برای کودکان کردم که بین بچه‌ها و والدین آنها تعامل بیشتری برقرار شود، به عنوان مثال مجموعه کتابهای "بازی با انگشتان" را بر این اساس نوشتم که پدر و مادر دست بچه خود را بگیرند و با انگشتان دست او بازی کنند و همزمان یک قصه کوتاه یک دقیقه‌ای را تعریف کنند. اگر سه قصه کوتاه اینچنینی برای کودک خود تعریف کنند برای او کفایت می‌کند.

این نویسنده کودک ادامه داد: وقتی کتاب "ضرب المثل‌ها" را نوشتم هدفم این بود که پدر و مادرها کتاب را برای کودک خود بخوانند و روش‌هایی برای فعالیت عملی و ایجاد عمق ارتباط با کودک را اجرا کنند و با درک مفهوم قصه، ارتباط عاطفی پدر و مادر با کودک عمیق‌تر شود. نباید فراموش کنیم والدین هستند که بچه‌ها را به این دنیا دعوت کرده‌اند و علاوه بر نیازهای مادی، واجب است نیازهای عاطفی و روحی او نیز را تامین کنند.

رحماندوست خواندن کتاب، شعر خواندن و بازی کردن را راهی مناسب برای برقراری ارتباط عاطفی با کودک دانست و افزود: با این روش‌ها برای کودک خاطره ایجاد می‌شود و کودکان در دوره کرونا بیش از قبل نیاز به ارتباط عاطفی دارند. نویسندگان هم قصه‌های به روز را تولید خواهند کرد و پدر و مادرها هم این قصه‌ها را انتخاب کنند و برای بچه‌های خود بخوانند.

وی گفت: می‌خواهم بگویم اینقدر کرونا را جدی نگیرید. برای بچه‌ها کرونا یک بازی است و جدی نیست. بگذارید برایشان شبیه بازی باقی بماند. آنها را خیلی نترسانید. لازم است والدین پروتکل‌ها را رعایت کنند و کودکان را وادار به رعایت کنند اما می‌توان این کار را در قالب بازی انجام داد.

رحماندوست در پایان تاکید کرد: از والدین می‌خواهم بچه‌ها را از کرونا و مرگ و میر کرونا نترسانند. چرا که کودک بیش از آنکه  از مرگ احتمالی خود و یا دوستانش رنج بکشد از بیم مرگ پدر و مادرش رنج می‌کشد و وقتی موضوع خیلی جدی شود در ناخودآگاه او واهمه از دست دادن پدر و مادر تشدید می‌شود. خیلی اخبار را برای آنها نگویند و نگذارند در معرض اخبار کرونا باشند.  بسیار برایشان کتاب بخوانند و بازی کنند تا به یاری خدا این داستان غم انگیز هم به پایان برسد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید