نمایشگاه‌های تصاویر آثار تاریخی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک با آغاز دهه کرامت در خانه تاریخی ملک افتتاح خواهد شد.

نمایش عکس‌های قاجاری حرم مطهر رضوی در موزه ملک

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، موقوفه آستان قدس رضوی، ۲ نمایشگاه تصاویر عکس‌های قاجاری حرم مطهر رضوی و سکه‌های ولایت‌ عهدی امام رضا علیه‌السلام با نمایش تصویرهایی از آثار برگزیده موجود در گنجینه آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت و ولادت باسعادت امام هشتم علیه‌السلام در خانه تاریخی ملک برپا شد.

عکس‌های قاجاری حرم مطهر رضوی در موزه ملک به نمایش درمی‌آید

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با توجه به وقف‌نامه حاج حسین ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک امکان بیرون‌بردن آثار موزه‌ای و کتابخانه‌ای را از این گنجینه ندارد، بنابراین شماری بسته نمایشگاهی برگزیده از تصویرهای نفایس این موقوفه با بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی و ذوق و هنر کارشناسان مؤسسه تهیه شده است و در دیگر مکان‌ها و مرکزهای فرهنگی به نمایش در می‌آید.

عکس‌های قاجاری حرم مطهر رضوی در موزه ملک به نمایش درمی‌آید

کتابخانه و موزه ملی ملک تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در خانه تاریخی ملک پذیرای اهل علم و پژوهش بود و از این زمان به ساختمان نوبنیاد کنونی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جابه‌جا شد. دوستداران فرهنگ و هنر اکنون می‌توانند از خدمات گوناگون فرهنگی و اجتماعی خانه تاریخی ملک در جایگاه یک عمارت تاریخی با رویکردهای گردشگری بهره بگیرند. این خانه زیبا در بازار تهران در خیابان ۱۵ خرداد، پله‌های نوروزخان، بازار بین‌الحرمین واقع است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید