سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد که پرونده‌هایی جنایی تهران نسبت به سایر استان‌ها بازتاب گسترده‌تری دارد.

فرزندکشی هولناک؛ پدر ایرانی با ساتور دختر ۷ ساله‌اش را ۴۰ تکه کرد!

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: برخی پرونده‌های جنایی در ایران در سکوت خبری می‌مانند و بازتاب رسانه‌ای نمی‌یابند. مثلا پدری که مدتی پیش دختر خردسالش را ساتوری کرد، اصلا در رسانه‌ها بازتاب پیدا نکرد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: چندی پیش در یکی از استان ها یک مرد، دختر ۷ساله خود را با ساتور به ۴۰ قسمت تقسیم کرد. در حالی که اصلا بازتاب رسانه‌ای پیدا نکرد.

سردار قنبری با بیان این که اخبار مربوط به پرونده‌هایی جنایی تهران نسبت به سایر استان‌ها بازتاب گسترده‌تری دارد، گفت: متاسفانه علیرغم انعکاس گسترده رسانه ها و پرداختن به پرونده‌های جنایی به دلیل تحریک حس کنجکاوی و جذب مخاطب، پس از اینکه این دست پرونده ها در جریان رسیدگی و نتیجه‌گیری قرار می گیرد، گویی موضوع دیگر به فراموشی سپرده می شود و کسی دیگر به آن نمی‌پردازد.

یا از من نوعی یا کارشناس سوال نمی شود که علت و ریشه این مسئله چیست؟ یا به این محورها پرداخته نمی‌شود که «پیامد ها و تاثیرات منفی نشر گسترده این سوژه‌های جنایی بر افکار عمومی و جامعه به  لحاظ روانشناختی یا جامعه‌شناختی چیست؟»رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: وقتی فردی به پلیس مراجعه می‌کند، برای ما فرقی نمی‌کند او وابسته به یک نهاد و جایگاه خاصی باشد. ما خود را خادم همه مردم می دانیم و در عمل هم اثبات کرده‌ایم.

سردار قنبری ادامه داد: یک نکته که وجود دارد، گویی پرونده‌های مربوط به اشخاص معروف بازتاب بیشتری پیدا می‌کند و این باعث می‌شود شائبه‌هایی در مورد روند پیگیری از سوی پلیس برای شهروندان پیش آید. به طور مثال در پرونده ای که اتفاقا یکی از ورزشکاران مالباخته بود، همزمان با آن پرونده، ۴۰ مورد سرقت  دیگر از سارق مورد نظر کشف شد، اما هیچ رسانه‌ای به این موضوع نپرداخت.رئیس پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: برخی مواقع رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب  بیشتر روی پرونده های مربوط به هنرمندان و افراد مشهور مانور گسترده‌تری می دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 1
    اولئک کالانعام بل هم اضل
  • . IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 3
    بله دیگه بازم یک پدر حیوان ب اصطلاح انسان بچه شو کشته بیشتر از این هم قراره شاهد همچین اتفاق غیر انسانی باشیم چون قانون میگه که اگه قاتل پدر و مادر مقتول باشن مجازاتشون پرداخت دیه و چند بین ۳ تا ۱۰ سال حبسه و اگر مادر که قاتل فرزندش باشه میتونن قصاصش کنن اما پدر قاتل باشه این موضوع فرق میکنه اولا اینجا هم تبعیض جنسیتی هست متاسفانه دوم اگه قانونتون قانون بود اگه مجازاتتون شدید بود حکم اعدام برای پدرای قاتل صادر میکردین هیچ پدری همچین کاری کثیفی نمیکرد بس ک راحت گرفتین برای پدرای قاتل فقط میتونم بگم براتون متاسفم با این قانون و مجازاتتون و تقصیر همه این اتفاقات شمایین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید