خبرگزاری «آناتولی» به نقل از دو منبع آگاه از احتمال استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان در هفته جاری خبر داد.

احتمال استعفای سعد حریری در هفته جاری

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، برخی منابع اعلام کردند، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید لبنان قصد دارد استعفا کند.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از دو منبع نزدیک به الحریری که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، اعلام کرد، ممکن است این تصمیم طی سه روز آینده اعلام شود.

یکی از این منابع نزدیکان رئیس جمهور را به مانع‌تراشی متهم کرد و گفت، الحریری با توجه به ادامه سنگ‌اندازی در مأموریتش از سوی تیم سیاسی وابسته به رئیس‌جمهور «میشل عون» قصد دارد از تشکیل دولت انصراف دهد.

سعد الحریری و میشل عون (رئیس جمهور) برای تشکیل کابینه و حتی تعداد وزارتخانه‌ها بشدت دچار اختلاف هستند.

منبع دیگر نیز تصریح کرد، الحریری قصد انصراف دارد اما پس از تشویق شورای عالی اسلامی شرعی لبنان به ادامه تلاش برای تشکیل دولت، اندکی دست نگه داشته است.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه انصراف الحریری از تشکیل دولت بر تنش‌های اقتصادی و اجتماعی لبنان خواهد افزود، تصریح کرد، الحریری به همین دلیل چند روزی دست نگه داشته است.

الحریری دیروز با «عبداللطیف دریان» مفتی لبنان دیدار و در جلسه شورای عالی اسلامی شرعی لبنان شرکت کرد. سعدالحریری پس از پایان جلسه، گفت: به دارالفتوی آمدم و با شرکت در جلسه شورای عالی شرعی، اتفاقاتی را که طی هفت ماه گذشته برمن گذشت، برای جناب مفتی و دیگران تشریح کردم.

نخست وزیر مکلف لبنان افزود: در این جلسه گفت‌وگوهای سازنده و مهمی انجام شد. کشور شاهد وخامت سیاسی و اقتصادی روزافزون است؛ ‌این مشکلات هم برای من و هم برای جناب مفتی اهمیت دارد.

او تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است، منافع ملی و حل مشکلات کشور است. این مهمترین موضوعی بود که در جلسه بررسی شد و ان شاء الله تمام تلاش خود را برای اینکار خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید