انیمیشن «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی از سوی هیات‌ داوران سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تولید اول شد.

«دیوار چهارم» برنده جایزه هیات‌ داوران جشنواره زاگرب شد

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، هیات‌ داوران سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی انیمافست زاگرب جایزه بهترین فیلم تولید اول خود را به محبوبه کلایی برای ساخت انیمیشن «دیوار چهارم» اهدا کرد.

در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی انیمافست زاگرب که شنبه شب در زاگرب برگزار شد، جایزه هیات‌داوران موسوم به زلاتکو گرگی (Zlatko Grgić Award) به یکی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تعلق گرفت.

در بیانیه هیات داوران جشنواره انیمافست آمده است که فیلم ایرانی «دیوار چهارم» ساخته محبوبه کلایی برای تکنیک تجربی ارزنده‌اش که بیننده را به درون ذهن قهرمان داستان برده و همچنین تاکیدش بر پویایی خانواده و اصلاح سیاست‌های اجتماعی، به عنوان بهترین فیلم تولید اول در بخش موسوم به زلاتکو گرگیچ انتخاب شده است.

زلاتکو گرگیچ که این جایزه به نام او اهدا می شود از بنیان گذاران و تئوریسین های اصلی مکتب زاگرب و خالق پروفسور بالتازار است.

برای نخستین بار است که انیمیشنی از ایران از این جشنواره مهم موفق به دریافت یک جایزه اصلی شده است و پیش از این تنها انیمیشن «آقای گوزن» موفق به دریافت تقدیرنامه از این فستیوال شده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید