وانگ کان، نماینده چین نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت خواست ایران برای رفع کامل تحریم‌ها مشروع است.

درخواست چین برای لغو فوری تمامی تحریم‌ها علیه ایران

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: دیپلمات ارشد چین در وین با بیان اینکه نگرانی های ایران درخصوص مسئله تحریم ها کاملا مشروع و قانونی است، خواستار قاطعیت آمریکا برای رفع کامل این تحریم های غیرقانونی شد.

وانگ کان، نماینده چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری دور ششم مذاکرات احیای برجام در جمع خبرنگاران تاکید کرد که خواست ایران برای رفع کامل تحریم ها مشروع است.

وی در این باره اظهار داشت: آمریکا باید اهمال و تردید را کنار بگذارد و با عزم قاطعانه برای لغو کامل تحریم ها (ایران) اقدام کند. طرف‌های مرتبط نیز باید اقدامات مؤثری برای جلوگیری از تکرار خروج آمریکا از برجام یا اعمال مجدد تحریم‌ها اتخاذ کنند.

وانگ تصریح کرد: نگرانی ها و درخواست های ایران در این زمینه کاملا مشروع و منطقی است. برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام ایالات متحده می بایست ابتدا تمام تحریم های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص و نهادهای ثالث را لغو کند. تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز که با برجام و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل همخوانی ندارد، باید برداشته شوند.

وی ادامه داد: واشنگتن روز پنج شنبه چند تحریم را لغو کرد اما به نظر می آید که این بیشتر وقت کشی است. ایالات متحده اکنون تصمیم سیاسی برای بازگشت به برجام را گرفته است و برای اجران آن، باید تمام تحریم های مرتبط را به صورت کامل، شفاف و درست بردارد.

این دیپلمات ارشد چین خاطر نشان کرد: همچنین در جریان مذاکرات وین باید اقدامات موثر و عملیاتی برای جلوگیری از خروج خودسرانه مجدد طرف های برجام از این توافق و اعمال دوباره تحریم ها در نظر گرفته شود.

وانگ کان افزود: در این مرحله از رایزنی ها این امیدواری وجود دارد که تمام طرف ها تلاش های خود را دو چندان کنند و رویکردی عملگرایانه برای دستیابی هرچه سریعتر به راه حل نهایی به کار گیرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید